دو مزرعه تحقیقاتی شیلات در گمیشان احداث شد

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۱ بازدید

دو مزرعه تحقیقاتی شیلات در گمیشان احداث شد
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل شیلات گلستان احداث تاسیسات دو مزرعه تحقیقاتی میگو و ماهیان آب شور گمیشان را از پروژه های اجرایی شیلات گلستان عنوان کرد
خبرنگار مهر، محمدرضا اشرفی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع مدیران شیلات استان از افزایش 284 درصدی اعتبارات مصوب استانی این اداره نسبت به سال گذشته خبر داد.
افزود: اعتبار مصوب استانی سالجاری 22 هزار میلیون ریال بوده که این مبلغ نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
به گفته وی، از کل اعتبارات مصوب استانی معادل 50 درصد از محل اعتبارات استانی و معادل 50 درصد مابقی از محل 2 درصد درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز تامین می شود.
غرفه شیلات گلستان به عنوان غرفه برتر در نمایشگاه هفته پژوهش انتخاب شد
غرفه شیلات گلستان به عنوان غرفه برتر در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای پژوهشی خانوده بزرگ جهادکشاورزی استان انتخاب شد.

در این نمایشگاه که در محل مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شده بود، اداره کل شیلات گلستان دستاوردهای مهم شیلاتی خود را در زمینه پرورش میگوی با آب شور دریای خزر و ماهیان خاویاری، کفال و کپور را در معرض دید علاقمندان قرار داد.

همچنین در این نمایشگاه بخش مهمی از پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه های دانشگاهی در زمینه شیلات در معرض دید عموم قرار گرفت.

کارگاه طراحی معماری روستایی در گلستان

کارگاهی یک روزه با عنوان "طراحی معماری روستایی " به میزبانی دانشگاه جامع گلستان برگزار شد .

دکتر فرخ زاد ، مدیر سته پژوهشهای کاربردی معماری و شهرسازی دانشگاه گلستان ضمن خیر مقدم ، توضیحاتی کوتاه در خصوص ضرورت برگزاری چنین کارگاهی به جهت تشریک تجربیات و آموخته های فردی هر یک از معماران اشاره کرد.

وی بکارگیری روش‌های خلاقانه را در رسیدن به محصولی که ارزش‌های معمارانه از یک سو و گرایشات فرهنگی منتج از ساختار اجتماعی روستا را نیز در خود جای داده باشد را از اهداف مهم برگزاری این کارگاه بیان کرد

دیدگاه خود را بیان کنید