انهدام 36 کومه و دستگیری 88 صیاد غیرمجاز طی یک ماه گذشته

جمعه ۸ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۳ بازدید

انهدام 36 کومه و دستگیری 88 صیاد غیرمجاز طی یک ماه گذشته
فرمانده یگان حفاظت سازمان شیلات ایران با تاکید بر تشدید برخورد با صیادان غیرمجاز از دستگیری 88 صیاد غیرمجاز و کشف بیش از 850 کیلوگرم انواع آبزیان از متخلفات طی یک ماه گذشته خبر داد.
به گزارش سرویس محیط زیست ایسنا، سرهنگ غلامرضا یزدان‌پناه در این باره، گفت: صیادان غیرمجاز با استفاده از ادوات و روش‌های غیرمجاز، همواره صدمات بیشماری به ذخائر و منابع آبزی وارد می کنند بدین ترتیب، ماموران این یگان طی یک ماه گذشته بیش از 29 هزار عدد از این نوع آلات و ادوات را کشف کردند.
وی در تشریح عملکرد این یگان طی یک ماه گذشته عنوان داشت: در راستای حفاظت از منابع آبزیان و حمایت از حقوق مرزنشینان و صیادان مجاز، نیروهای این یگان با سه هزار و 104 ماموریت گشت ساحلی، بیش از 760 ماموریت اعزام به دریا و بازرسی 12 هزار و 678 شناور لنج صیادی موفق به دستگیری 88 متخلف، توقیف 16 فروند شناور و بالغ بر 850 کیلوگرم انواع آبزیان شدند.
به گفته این مقام انتظامی، کشف بیش از 24 هزار لیتر سوخت گازوئیل را می توان از دیگر کشفیات این یگان طی یک ماه گذشته برشمرد.
براساس گزارش سایت پلیس، یزدان‌پناه با تاکید بر اینکه کومه‌هایی که در گذشته جهت استراحت موقت صیادان مورد استفاده قرار می‌گرفت امروزه به محلی برای تخلف صیادان غیرمجاز تبدیل شده است، از انهدام 36 عدد کومه با هماهنگی قضات در استان‌های ساحلی کشور خبر داد

دیدگاه خود را بیان کنید