تنکابن قطب تولید ماهی کشور می‌شود

چهار‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۵ بازدید


خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، «صفت‌‌ا‌لله برخی» معاون مدیرکل و رئیس ناحیه شیلات تنکابن بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از یک واحد تولیدی ماهیان سردآبی بیان داشت: تنکابن با دارا بودن بیش از 40 مرکز تولید پرورش ماهیان سردآبی مقام اول تولید در استان مازندران را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: از حدود 12 هزار تن تولید استان مازندران، 47 درصد از سهم تولید را به خود اختصاص داده است که بیشتر آنها در ارتفاعات مناطق 3 هزار و 2 هزار و بقیه در حاشیه‌های جلگه‌ای به تولید و عرضه می‌پردازند.
مدیر شیلات تنکابن با اشاره به اینکه ظرفیت‌های توسعه بخش شیلات در ناحیه تنکابن بسیار بالاست، خاطر نشان کرد: علاوه بر موقعیت‌های ویژه خدادادی و طبیعی تنکابن، 170 فارغ‌التحصیل رشته شیلات از فرصت‌های خوبی برای تبدیل شدن به قطب تولید در این عرصه برخوردار هستند.
این مسئول بیان داشت: همواره تلاش کردیم تا با تشویق‌ها و حمایت‌های ویژه به ویژه تسهیل در امر صدور مجوزها و ارائه تسهیلات دولتی سمت و سوی فعالیت این فارغ‌التحصیلان متخصص را به تولید و کمک به خودکفایی کشور سوق دهیم که پروژه مورد بهره‌برداری امروز از آن جمله است.
برخی در ادامه گفت: پروژه مورد بهره‌برداری امروز یک واحد تولید ماهیان سردآبی با ظرفیت رسمی 40 تن است که در حال حاضر بچه‌ماهی‌های آن از منطقه 2 هزار و 3 هزار تنکابن تامین می‌‌شود.
وی با اعلام اینکه مجری و سرمایه‌گذار این پروژه از کارشناسان فارغ‌التحصیل رشته شیلات است، افزود: سهم آورده این پروژه توسط سرمایه‌گذار 150 میلیون‌ تومان و میزان تسهیلات بانکی آن 120 میلیون تومان است

دیدگاه خود را بیان کنید