افزایش پرورش ماهی در تالاب‌های گیلان

سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید


سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به وجود تالاب‌ها و آب‌بندان‌ها در گیلان اظهار کرد: مناطق اعلام شده محل مناسبی برای پرورش آبزیان هستند.
وی از افزایش پرورش ماهیان در تالاب‌ها و آب‌بندان‌های گیلان خبر داد و افزود: طرح پرورش ماهی در قفس در تالاب انزلی اجرا شده است.
سعیدی سرانه مصرف ماهی در گیلان را 16 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: گیلان سالانه نیاز به 20 هزار تن ماهی دارد.
مدیرکل شیلات گیلان مصرف سرانه ماهی در کشور را هشت کیلوگرم دانست و بیان کرد: سرانه مصرف ماهی در کشور ژاپن 80 کیلوگرم است.
وی با بیان اینکه گیلان جزو صادرکنندگان آبزیان کشور است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 3 هزار و 400 کیلوگرم ماهی از گیلان به کشورهای همسایه صادر شده است.
سعیدی به احداث نخستین بازار الگویی ماهی ایران در رشت اشاره کرد و گفت: بازار اشاره شده عرضه ماهی در گیلان را ساماندهی می‌کند.
مدیرکل شیلات گیلان با تاکید براینکه ماهی به صورت بهداشتی در بازار الگویی ماهی عرضه می‌شود، اظهار کرد: ایجاد بازار ماهی در توسعه و پرورش مزارع تاثیرگذار است.
وی فسادپذیری را از مشکلات عرضه ماهی به صورت تازه اعلام کرد و افزود: ماهی در بازار الگویی ماهی به صورت مستقیم به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.
سعیدی با بیان اینکه بازار الگویی ماهی گیلان مجوز صادرات آبزیان به صورت تخصصی را دریافت کرده است، تصریح کرد: سالانه 35 هزار تن ماهی آب‌های داخلی استان در بازار مذکور عرضه می‌شود.
مدیرکل شیلات گیلان به عرضه سالانه 15 هزار تن ماهی دریای خزر در بازار الگویی ماهی استان اشاره کرد و گفت: سردخانه پنج هزار تنی عمل‌آوری و بسته‌بندی ماهی در مجاور بازار مذکور در حال احداث است

دیدگاه خود را بیان کنید