محققان ايراني از آبهاي بين المللي درياي عمان نمونه برداري مي كنند

سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

محققان ايراني از آبهاي بين المللي درياي عمان نمونه برداري مي كنند
چگيني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا افزود: اجراي سومين گشت مشترك تحقيقاتي ارگان هاي دريايي در كميته ملي اقيانوس شناسي به تصويب رسيد و قرار است اين گشت آبان ماه در آبهاي درياي عمان انجام شود.
وي اظهار داشت: تاكنون دو گشت مشترك تحقيقاتي در تنگه هرمز و درياي خزر انجام شده است و اجراي سومين گشت هم در كميته ملي اقيانوس شناسي به تصويب رسيد.
وي ادامه داد: اكنون اين مصوبه در حال بررسي است تا مشخص شود چند ارگان دريايي به شركت در اين گشت مشترك تحقيقاتي تمايل دارند و برنامه ريزي ها بعد از آن انجام مي شود.
چگيني گفت: دراين گشت تحقيقاتي پارامترهاي فيزيكي ، شيميايي ، زيست محيطي ، زمين شناسي و هواشناسي مورد بررسي قرار مي گيرند.
رييس پژوهشگاه ملي اقيانوس شناسي و علوم جوي افزود: دراين گشت تحقيقاتي ارگان ها به تناسب موضوع فعاليتشان حضور خواهد يافت و يافته هاي تحقيقاتي براي ادامه فعاليت آنها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
وي اظهار داشت: نتيجه تحقيقات دركنار هم مفيد خواهند بود به عنوان مثال نتايج پارامترهاي فيزيكي ، شيميايي، زيست محيطي و زمين شناسي در كنار هم نتيجه بخش خواهند بود.
رييس پژوهشگاه ملي اقيانوس شناسي و علوم جوي گفت: نتايج اين تحقيقات در مدلسازي ها، ساخت و سازهاي دريايي، صنعت شيلات، مسائل زيست محيطي ، هواشناسي و بنادر و كشتيراني كارايي دارند.
وي تاكيد كرد: به دست آوردن اطلاعات مربوط به درياها و اقيانوس ها براي پيشرفت علوم دريايي و اقيانوسي در كشور الزامي است بنابراين بايد اين گونه گشت هاي تحقيقاتي در هر فصل انجام شود

دیدگاه خود را بیان کنید