کسب رتبه چهارم کشور در تولید ماهیان گرمابی توسط پرورش دهندگان گلستانی

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

کسب رتبه چهارم کشور در تولید ماهیان گرمابی توسط پرورش دهندگان گلستانی

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: پرورش دهندگان گلستانی موفق به کسب رتبه چهارم کشور در تولید ماهیان گرمابی شدند

(ایسنا)، "علی اکبر پاسندی"، افزود: استان گلستان تولید 8.7 درصد ماهیان گرمابی کشور را به خود اختصاص داده است و پیش بینی می‌شود امسال مقدار تولید ماهیان گرمابی استان به 16 هزار و 500 تن برسد.

وی با اشاره به آغاز فصل صید ماهیان گرمابی در استان یادآور شد: در نیمه دوم سال، فصل صید انواع ماهیان گرمابی در آب بندان‌ها و سدهای استان آغاز می‌شود.

مدیرکل شیلات استان با بیان اینکه ذخیره سازی بچه ماهیان در آب‌بندان­‌های گلستان از ابتدای سال آغاز می‌شود، تصریح کرد: در سال جاری حدود 22 میلیون قطعه بچه ماهی با وزن 100 گرم ذخیره سازی شده است.

پاسندی در ادامه با بیان اینکه ماهیان پرورشی از لحاظ خاصیت فرقی با ماهیان دریایی ندارند، تاکید کرد: این ماهیان منبع بسیار مهم اسیدهای آمینه ضروری، امگا 3، مواد معدنی و پروتئین­‌ها هستند که با توجه به ارزان بودن قیمت آن نسبت به ماهیان دریایی، می­‌تواند جایگاه مناسبی در سبد غذایی خانوار داشته باشد.

وی در پایان به تمامی خانواده‌های گلستانی توصیه کرد حداقل هفته‌ای دو بار از این ماده مغذی استفاده کنند.

همچنین معاون آبزی پروری اداره­‌کل شیلات گلستان نیز گفت: متوسط تولید انواع ماهیان گرمابی در هکتار بدون سیستم هوادهی 3 تن و با سیستم هوادهی حدود 5 تن است.

سید"اکبر علی­محمدی" افزود: با استفاده از سیستم هوادهی می‌توان بین 30 تا 40 درصد افزایش تولید در هکتار داشته باشیم.

وی تعداد آب بندان­‌ها و مزارع پرورش ماهیان گرمابی استان را 421 قطعه برشمرد و اظهار کرد: مساحت تحت پوشش این آب بندان­‌ها، منابع آبی و مزارع حدود 10 هزار هکتار است

دیدگاه خود را بیان کنید