اختصاص 16 هزار میلیون ریال برای بهینه سازی شناورهای صیادی در بندر بحرکان

یک‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۰ بازدید


باشگاه خبرنگاران خوزستان، فرامرز مزارعی امروز اظهار کرد: در راستای تعالی بخش کشاورزی و شیلات شهرستان و اشتغالزایی مضاعف در این زمینه پرورش ماهی در قفس در شهرستان راه اندازی شده است.

وی از پرورش دو نوع ماهی در قفس در بندر بحرکان این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک چهار قفس دیگر برای پرورش ماهی در بخش شیلات این شهرستان در آب‌های بندر بحرکان انداخته می‌شود.

رئیس اداره شیلات شهرستان هندیجان افزود: همه تلاش ما در راستای ارتقای خدمت رسانی مردم و اشتغالزایی در زمینه شیلات و صیادی در منطقه است.

وی گفت: در همین راستا اقدامات مطلوب و موثری را در دستور کار قرار داده‌ایم که از جمله آن می‌توان به راه اندازی پرورش ماهی در قفس در آب‌های این منطقه اشاره کرد.

*بهینه سازی شناورهای صیادی

مزارعی خاطرنشان کرد: در طرح توسعه کشاورزی سال گذشته، در بخش شیلات چهار فروند شناور صیادی را با اعتباری افزون بر 4 هزار و 300 میلیون ریال بهینه سازی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز تعداد 10 فروند شناور صیادی را برای بهینه سازی در دستور کارگروه بخش کشاورزی قرار داده‌ایم که برای این منظور اعتبار 16 هزار میلیون ریالی مصوب شده است.

رئیس اداره شیلات شهرستان هندیجان ادامه داد: برای اشتغالزایی در بخش کشاورزی و توسعه شیلات در شهرستان نیز طرح‌هایی مصوب شده است که متقاضیان دریافت تسهیلات در زمینه‌های مربوطه به بانک‌ها ارجاع داده شده‌اند.

وی اظهار کرد: با توجه به پرورش ماهی در قفس، هندیجان در یک دوره کاری موفق به تولید 45 تن ماهی با تخصیص اعتبار 3 هزار و 780 میلیون تومانی شده است.

مزارعی در پایان از مسئولان استانی و ملی خواست بخش کشاورزی و شیلات شهرستان را بیش از پیش حمایت کنند

دیدگاه خود را بیان کنید