تشکیل پاسگاه‌های ساحلی برای حراست از طبیعت

سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۱۲۷ بازدید


(ایسنا)- منطقه خلیج فارس، مجید وفادار ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست، افزود: هفته محیط زیست با محوریت روز جهانی محیط زیست (پنجم ژوئن) در راستای تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به موضوعات، مسایل و ارتقاء دانش، اخلاق و رفتار محیط زیستی است
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: پایش مستمر و آنلاین واحدهای صنعتی از اولویت‌های سال جاری و در دستور کار جدی محیط زیست قرار دارد که این پایش در 20 واحد صنعتی کلان اجرا می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان اظهار کرد: هفته محیط زیست در سال جاری از تاریخ 16 لغایت 22 خرداد ماه در سراسر کشور با هدف تقویت مشارکت شهروندان برای حفاظت، بهسازی، زیباسازی، احیای محله و عرصه‌های محیط زیست، ترویج رفتارهای مطلوب محیط زیستی در جامعه، افزایش همکاری کلیه دستگاه‌ها و بهره‌برداران ذیربط با حفظ محیط زیست برگزار می‌شود.
وی با اشاره به شعار جهانی هفته محیط زیست بیان کرد: غذا، تفکر و صرفه‌جویی سه راس مهم مثلث محیط زیست سالم با محورهای اقتصاد سالم(توسعه پایدار محیط زیستی)، مصرف درست و بهینه انرژی و استفاده از انرژی‌های نوین به عنوان شعار جهانی هفته محیط زیست انتخاب شده است.
وفادار با اشاره به اصل پنجم قانون اساس ماده 189 مبنی بر ضرورت حفظ محیط زیست گفت: حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است و هرگونه فعالیت اقتصادی که تخریب غیرقابل جبران محیط زیست را به همراه داشته باشد معظل محیط زیستی به شمار می‌رود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان تصریح کرد: صید بی‌رویه ماهیان، حمل و تخریب کلونی‌های مرجانی برای ساخت و تزیینات آکواریوم، آلودگی‌های نفتی و غیره ازجمله عوامل تهدید و تخریب زیستگاه‌های آبزیان و آلودگی آکوسیستم دریا محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به تدابیر حفاظت و حراست از محیط زیست دریا پرداخت و اظهار کرد: در راستای نگهداری و حراست از گنجینه‌های طبیعت به ویژه منابع آبزیان در تمام شهرستا‌ن‌های ساحلی پاسگاه ساحلی تشکیل شده است.
وفادار گفت: پایش مستمر و آنلاین واحدهای صنعتی از اولویت‌های سال جاری و در دستور کار جدی محیط زیست قرار دارد که این پایش در 20 واحد صنعتی کلان اجرا می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: پاکسازی ساحل(پارک دولت)، مسابقه طناب کشی، مسابقه بادبادکها، دوچرخه‌سواری، شرکت در مراسم نمازجمعه، همایش سمن‌ها(ngo) و انتخاب برترین سمن بر اساس عملکرد و بحث در خصوص حفاظت مشارکتی، اعلام نتایج مسابقه پرنده شناسی، نشست درخصوص تنوع زیستی و گونه‌های مهاجم، لانه‌گذاری پرندگان در پارک، همایش اسلام و محیط زیست، همایش عملکرد محیط زیست صنایع و ادارات و نشست ارزش‌گذاری اقتصادی محیط زیست از مهمترین برنامه‌های هفته محیط زیست در استان است

دیدگاه خود را بیان کنید