ارزش اقتصادی ماهیان گرمابی گلستان به بیش از 700 میلیارد ریال می رسد

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۸ بازدید


پاسندیˈ در گفت و گوی خبری اظهار کرد: میزان تولید ماهیان گرمابی در سال جاری 17 هزار و 600 تن است.

به گفته وی، این میزان ماهیان گرمابی در سطح هفت هزار و 600 هکتار از مزارع پرورش ماهی استان تولید شده است.

پاسندی با اشاره به گونه های ماهیان گرمابی تولیدی گلستان خاطرنشان کرد: در استان انواع ماهیان فیتوفاک، کپور و آمور تولید می شود که 80 درصد ماهیان تولیدی استان از گونه فیتوفاک و 10 درصد کپور و مابقی آمور و سرگنده است.

وی متوسط میزان تولید در واحد سطح را سه تن ذکر کرد و افزود: تعداد یک هزار و 891 نفر به طور مستقیم در مزارع ماهیان گرمابی استان مشغول به فعالیت هستند.

پاسندی افزود: گلستان مقام چهارم را در تولید ماهیان گرمابی استان داراست و در کشور در سال گذشته 170 هزار تن از انوع ماهیان گرمابی تولید شده است.

مدیرکل شیلات گلستان با بیان این که ماهیان گرمابی تولید استان در چهار بازار گمیشان، بندرترکمن، گرگان و گنبدکاووس عرضه می شود، افزود: مازاد نیاز استان نیز در دو استان مازندران و تهران توزیع می شود.

مدیرکل شیلات گلستان در ادامه از بازدید کارگروه علمی تخصصی و مستندسازی شیلات استان از مزارع سردآبی قزل آلا در شهرستان علی آبادکتول خبر داد.

مهندس پاسندی گفت: این بازدید با هدف آشنایی هر چه بیش تر اعضای این کارگروه با مراحل پرورش ماهیان سردآبی انجام شده است.

وی افزود: در این بازدید اعضای کارگروه علمی تخصصی و مستندسازی شیلات استان با مراحل مختلف تکثیر ماهی قزل آلا در مزارع سردآبی این شهرستان آشنا شدند.

ˈعلی رضایی شیرازیˈ دبیر این کارگروه نیز در این بازدید گفت: به منظور معرفی و آشنایی اعضاء کارگروه با پتانسیل های بخش شیلات بازدیدهای مختلف از مزارع و کارگاه های سطح استان در دستور کار قرار گرفته است.

اعضای کارگروه علمی تخصصی و مستندسازی شیلات گلستان شامل 13 نفر از کارکنان بخش های مختلف شیلاتی مانند معاونت ها، شهرستان ها و کارگاه های تکثیر و پرورش استان است

دیدگاه خود را بیان کنید