تولید ماهیان سردابی در مشگین‌شهر به 6 هزار تن درسال افزایش می‌یابد

یک‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

تولید ماهیان سردابی در مشگین‌شهر به 6 هزار تن درسال افزایش می‌یابد
یونس اسدی، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ی بررسی مسائل و مشکلات شیلات مشگین‌شهر با اشاره به اینکه این شهرستان با تولید سالانه 1250 تن انواع ماهیان سردابی رتبه نخست تولید این ماهیان را دراستان اردبیل به خود اختصاص داده است، افزود: امسال از تعداد 43 میلیون بچه ماهی، تخم چشم زده و تخم سبز تولیدی در استان بیش از 80 درصد مربوط به شهرستان مشگین‌شهر بوده است
نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تا چهار سال آینده تولید ماهیان سردابی در شهرستان مشگین‌شهر به 6 هزار تن درسال افزایش می‌یابد.
اسدی با انتقاد از اعمال محدودیت برداشت آب در استخرهای پرورش ماهی خواستار جمع‌آوری کنتورهای هوشمند آب و برق توسط شرکت آب منطقه‌ای شد.
وی اظهار کرد: طبق برنامه زمانبندی شده قرار است تا چهار سال آینده تولید ماهیان سردابی در شهرستان مشگین‌شهر به 6000 تن در سال افزایش یابد واعمال محدودیت‌های غیرضروری متولیان این بخش را متضرر خواهد نمود.
در ادامه بهشتی معاون برنامه‌ریزی استانداری اردبیل در این جلسه با اشاره به جایگاه ویژه شهرستان مشگین‌شهر در تولید انواع ماهیان سردابی، میوه و لبنیات در استان اردبیل، از برنامه‌ریزی برای فراوری و صادرات این محصولات خبر داد.
وی وجود 140 استخر ومزرعه پرورش ماهی در شهرستان مشگین‌شهر را فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه دانسته بر حمایت استانداری از فعالان این بخش تاکید کرد
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید