کشف ۱۳۷ قطعه ماهی استخوانی در گیلان

یک‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۰ بازدید


سعیدی در جلسه شیلات گیلان با اشاره به گشت یکان حفاظت شثلات استان، اظهار کرد: این یگان به منظور مبارزه با صید غیر مجاز، حمایت از صید شرکت‌های تعاونی پره و حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان دریا، در اجرای برنامه‌های عملیاتی دریایی و ساحل با استفاده از همه امکانات موجود و بکارگیری همه نیروهای انسانی در مناطق مختلف از حوزه‌های کاری از 20 بهمن ماه امسال به مدت پنج روز ادوات صید غیرمجاز را کشف، توقیف و جمع آوری کرده است.
وی، توقیفات یگان حفاظت را شامل هفت فروند قایق موتوری 85 اسب، سه فروند قایق موتوری و یک فروند قایق پارویی بیان کرد و افزود: 9 هزار و هفت رشته دام ماهیان استخوانی در این بررسی کشف و ضبط شد.
مدیرکل شیلات گیلان گفت: 47 رشته دام ماهیان غضروفی در این گشت کشف و 137 عدد از انواع ماهیان استخوانی به وزن 98 کیلوگرم کشف و به شیلات تحویل داده شد.
سعیدی گفت: 9 دستگاه جی‌پی‌اس، 395 عدد لنگر صیادی و 27 هزار و 155 عدد کرف صیادی از دیگر موارد کشف شده توسط یگان حفاظت شیلات استان است.
وی با اشاره به صید چهار هزار و 600 تنی کیلکا از دریای خزر، خاطرنشان کرد: این مقدار ماهی 45 میلیارد ریال ارزش اقتصادی دارد.
مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه آمار صید کیلکا امسال در مقایسه سال گذشته تغییری نداشته است، افزود: تنها 10 درصد از کیلکای صید شده در سبد غذایی خانوارها قرار دارد و بقیه به پودر ماهی تبدیل می‌شود.
سعیدی با بیان اینکه گیلان 250 صیاد دارد که با استفاده از 25 فروند شناور در دریای خزر کیلکا صد می‌کنند، گفت: کاهش شناورهای صید کیلکا مهمترین راهکار شیلات برای جلوگیری ازصید بی‌رویه و کاهش ذخایراین گونه ماهیان است
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید