مطالعه ساخت اسكله صیادی بندر تنگ در سیستان و بلوچستان پایان یافت

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

زاهدان - معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره كل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: با اتمام مطالعه طرح ملی ساخت اسكله صیادی بندر جنوبی 'تنگ' در ساحل دریای عمان عملیات اجرایی آن با 200 میلیارد ریال اعتبار سال آینده آغاز می شود

سیستانی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: طرح ساخت اسكله بزرگ صیادی بندر تنگ از جمله طرحهای ملی و مصوب سفر استانی دولت به سیستان و بلوچستان، طی چهار سال ساخته می شود و ظرفیت پهلوگیری 50 شناور لنج و 100 شناور قایق را دارد.

وی اظهار داشت: محل تخلیه ماهیان و پهلوگیری شناورها، موج شكنهای اصلی و فرعی، جایگاه سوخت ساحلی و سایر نیازهای صنعت شیلات در طرح ساخت اسكله صیادی بندر تنگ پیش بینی شده است.

بندر تنگ در 100 كیلومتری چابهار و در حوزه جغرافیایی شهرستان ساحلی كنارك واقع است.

معاون اداره كل شیلات سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به سایر اسكله های صیادی شهرستان كنارك گفت: اسكله كنارك بزرگترین اسكله صیادی كشور و یكی از بنادر كددار دنیا است كه ظرفیت بالایی برای تخلیه تن ماهیان دارد و بیش از 400 فروند شناور لنج و قایق در آن پهلو می گیرند.

وی افزود: با صرف 220 میلیارد ریال اعتبار ملی طی امسال اسكله صیادی 'زرآباد' در شهرستان كنارك با برخورداری از همه امكانات مورد نیاز صیادان به بهره برداری رسید.

شهرستان كنارك به عنوان قطب صنعت صیادی و شیلات ایران بالاترین میزان تولید ماهی تن را در كشور دارا است.

هیات دولت طی سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان چند مصوبه برای توسعه اسكله ها و رونق صنایع دریایی این خطه داشته است

دیدگاه خود را بیان کنید