اجرای طرح زیست‌محیطی در ساخت اسکله خورخان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

خبرگزاری فارس: مسئول منطقه حفاظت شده مند از اجرای طرح زیست‌محیطی در ساخت اسکله خورخان خبر داد

پورسالم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با اشاره به ضرورت وجود اسکله در بردخون اظهار داشت: داشتن اسکله حق مردم بردخون است و امیدواریم این آرزوی 30 ساله و بحق مردم به زودی محقق شود.
وی افزود: با پیگیری‌های مسئولان محیط زیست استان، فرماندار شهرستان و بخشدار بردخون حدود یک ماه پیش کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و شیلات ایران تشکیل شد و موضوع موج‌شکن خورخان به عنوان یکی از سازه‌های مهم زیست‌محیطی دنبال شد و در نهایت یکی از شیوه‌های سازگار با شرایط خاص زیست محیطی خورخان به تصویب رسید.
مسئول منطقه حفاظت شده مند بردخون اضافه کرد: در این شیوه با نصب پایه‌های بتنی، اسکله بر روی آنها قرار می‌گیرد و آب به راحتی از زیر آن جریان دارد و از جمع شدن رسوب و پر شدن اسکله جلوگیری می‌کنند.
وی یادآور شد: طرح اولیه اسکله با مصالح ساختمانی احداث می‌شد که مطمئن باشید در صورت اجرا بعد از چند سال، اسکله کارآیی خود را از دست می‌داد و نیاز به اعتبار و لایروبی داشت.
مسئول منطقه حفاظت شده مند ادامه داد: خدا را شکر می‌کنیم که اسکله‌ای در بردخون ساخته می‌شود که علاوه بر رعایت مسائل مربوط به محیط زیست، سال‌های متمادی برای مردم پرتلاش آن منشأ خیر و برکت است.
بردخون از مناطق سرسبز و زیبای استان است و منطقه حفاظت‌شده مند دارای زیستگاه‌های جالب و محیطی بسیار ارزشمند برای زیست پرندگان و جانوران است.
مسئول منطقه حفاظت‌شده مند بردخون با اشاره به اهمیت هوای پاک افزود: انسان به هوای پاک و محیط زیست طبیعی سالم نیازمند است و هیچکس نمی‌تواند این حق را از او بگیرد و کسانی که محیط زیست را آلوده می‌کنند به طبیعت خیانت می‌کنند.
پورسالم تصریح کرد: ‌برخی اقدام به تخریب محیط زیست و آلوده کردن هوای پاک می‌کنند که این ظلم به بشریت است و لازم است همه مردم در پاکسازی طبیعت و حفاظت از منابع طبیعی مشارکت کنند و بچه‌ها و دانش‌آموزان نقش مؤثری در این زمینه دارند.
وی با بیان اینکه منطقه حفاظت‌شده مند بردخون 53 هزار هکتار وسعت دارد، عنوان کرد: نگهداری از محیط زیست و مناطق حفاظت‌شده بسیار سنگین است و محیط‌بانان و مأموران محیط زیست در راستای انجام وظیفه با همه وجود فعالیت می‌کنند و به صورت شبانه‌روزی از گنجینه‌های ارزشمند صیانت کرده‌اند و تاکنون در بسیاری از زمینه‌ها از برنامه‌های تعیین شده نیز جلوتر بوده‌ایم

دیدگاه خود را بیان کنید