رییس سازمان شیلات نتایج اجلاس مشترك منابع زنده خزر در باكو را مثبت ارزیابی كرد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۳ بازدید

معاون وزیر جهاد كشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران، نتایج سی و دومین اجلاس مشترك منابع زنده دریای خزر را در باكو ، مثبت ارزیابی كرد.

'غلامرضا رازقی ' روز شنبه درگفتگو با خبرنگار ایرنا ، گفت : با نظر مساعد نمایندگان پنج كشور ساحلی دریای خزر در این اجلاس به نتایج خوبی رسیدیم.

وی تصریح كرد: روسای شیلات كشورهای حاشیه خزر در این اجلاس اتفاق نظر داشتند كه برای حفظ ذخایر زنده این پهنه آبی باید همه كشورها تلاش كنند تا با احیا و غنی سازی منابع آن به خصوص ماهیان خاویاری ، قابلیت های خزر همچنان حفظ شود.

رازقی بر ارایه ساز و كارهای حفظ منابع زنده خزر توسط كشورهای حاشیه آن تاكید كرد و گفت: در این اجلاس مقرر شد با تشكیل كار گروه كارشناسی تا شش ماه آینده، مكانیزم های كاربردی حفظ منابع زنده دریای خزر برای اجرا به كشورها ارایه شود.

معاون وزیر جهاد كشاورزی و رییس سازمان شیلات، مشاركت مردم و فرهنگ سازی، حمایت دولتها ، سازماندهی صید، ایجاد فرصتهای شغلی برای صیادان و ساحل نشینان و نقش رسانه های جمعی را در بازسازی ذخایر زنده دریای خزر بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: لازمه بازسازی ذخایر خزر، توجه كشورها به پرورش، تكثیر و رها سازی بچه ماهی در این دریا است.

وی با بیان اینكه برای حفظ ذخایر این دریا مشاركت و همكاری كشورهای حاشیه خزر از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: خوشبختانه در این اجلاس عزم كشورها ، برای حفظ ماهیان در خزر بسیار جدی بود.

سی و دومین اجلاس مشترك منابع زنده دریای خزر با حضور مسوولان شیلات پنج كشور ساحلی 23 تا 25 آذرماه در باكو برگزارشد و هیات ایرانی به ریاست معاون وزیر كشاورزی و رییس سازمان شیلات كشورمان در این اجلاس حضور داشتند

دیدگاه خود را بیان کنید