افزايش 24 درصدي صيد ماهي در دهه دوم آذرماه امسال

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۳ بازدید

مديرکل شيلات گيلان گفت: در دهه دوم آذر ماه بالغ بر 150 هزار و 794 كيلوگرم انواع ماهي از دريا صيد شده است

مهندس سعيدي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه گيلان، گفت: در دهه دوم آذر ماه امسال شرکت‌هاي تعاوني "پره" استان گيلان موفق شدند 24 درصد افزايش صيد نسبت به دهه مشابه در آذر ماه سال قبل داشته است.

وي ادامه داد: مجموع صيد شرکت‌هاي تعاوني پره صيادي استان گيلان در اين دهه بالغ بر 150 هزار و 794 کيلوگرم بوده است که اين مقدار صيد با توجه به کاهش تعداد شرکت‌هاي فعال از 55 شرکت به 49 شرکت و کاهش تعداد دفعات پره‌کشي در دريا از 1345 به 801 مرحله، افزايش خوبي را در ميزان صيد نشان مي‌دهد.

وي متذکر شد: بيشترين ميزان ماهي صيد شده از انواع ماهيان استخواني به ترتيب ماهي کفال، سفيد و ساير گونه‌ها بوده است.

وي افزود: در گيلان 5 هزار و 650 صياد وجود دارد که 4 هزار و 300 صياد در 56 پره صيادي فعاليت مي‌کنند و براي تعديل پره‌ها مبلغ 620 ميليارد ريال براي تعديل پره‌هاي صيادي در شمال کشور در نظر گرفته شده که بيشترين مقدار اين اعتبار به شرکت‌هاي تعاوني گيلان اختصاص داده شده است.

سعيدي، سياست شيلات ايران در بخش صيد و صيادي را تثبيت وضعيت موجود و توسعه‌ آبزي‌پروري عنوان كرد و گفت: امسال آبزي‌پروري و پرورش ماهي در قفس و افزايش توليد در واحد سطح جزو برنامه‌هاي شيلات است.

وي با اشاره به موضوع بيمه صيادان خاطرنشان کرد: دولت در راستاي حمايت از جامعه صيد و صيادي سال گذشته طرح کاهش حق بيمه را از 27 درصد به 10 درصد به تصويب رساند و قرار بود از محل درآمد قانون هدفمندي يارانه‌ها پرداخت و از طرف تامين اجتماعي انجام شود، اما اين موضوع هنوز انجام نشده است و اميدواريم اين مصوبه دولت هرچه سريع‌تر تحقق يابد

دیدگاه خود را بیان کنید