رفع موانع پرورش ماهی 2هزار هکتاری میاندوآب

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی بر رفع موانع و مشکلات مجتمع پرورش ماهی 2 هزار هکتاری فسندوز میاندوآب تاکید کرد

خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدجواد محمودی عصر دوشنبه در بازدید از پروژه‌های عمرانی میاندوآب گفت: مشکلات و موانع این مجتمع پرورش ماهی باید حل شده و بسترهای لازم برای اشتغالزایی در آن فراهم شود.
وی افزود: تامین آب این پروژه یکی از مشکلات این مجتمع است که دستورات لازم برای تامین آن صادر شده و با تامین آب آن فعالیت مجتمع از سر گرفته می‌شود.
مدیرکل شیلات آذربایجان غربی در ادامه این بازدید گزارشی از مشکلات مجتمع پرورش ماهیان گرمابی دشت فسندوز ارائه کرد و گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت 2هزار هکتار و در قالب 53 واحد 25 هکتاری احداث شده و علاوه بر آن دارای 33 واحد 10 هکتاری و شش واحد 25 هکتاری ویژه پرورش بچه ماهیان گرمابی است.
رحمان وهاب‌زاده ادامه داد: از این تعداد 36واحد 25هکتاری و 11واحد 10 هکتاری در قالب 28 تعاونی به هشت بهره‌بردار واگذار شده است، ولی در زمان حاضر به دلیل مشکل تامین آب غیرفعال هستند.
این مسئول با بیان اینکه برای احداث این مجتمع3 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است تصریح کرد: علاوه بر این بیش از 6 میلیارد و 696 میلیون ریال تسهیلات بانکی نیز پرداخت شده که در حال حاضر بهره‌برداران به دلیل کمبود آب با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند.
وهاب‌زاده اضافه کرد: مالکان این مجتمع برای فعالیت دوباره و تولید و پرورش ماهی در این مجتمع آمادگی لازم را دارند که مدیران اجرایی استان در این راستا باید دستورات لازم برای تامین آب و استمهال برای بخشی از مطالبات بانکی صادر فرمایند.
مدیرکل شیلات استان خاطرنشان کرد: مجتمع پرورش ماهیان گرمابی دشت فسندوز، در 35 کیلومتری میاندوآب واقع شده است

دیدگاه خود را بیان کنید