مدیریت قوی در پیشگیری از بیماری‌ها

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: باید با یک برنامه‌ریزی مطلوب، همکاری بین‌بخشی و اقداماتی جدی و کاربردی در امر پیشگیری در حوزه سلامت با قدرت هر چه بیشتر عمل کنیم

خبرگزاری فارس از بوشهر: محمدحسن شنبدی پیش از ظهر امروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر اظهار داشت: پیشگیری علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های بالای درمان از نظر روحی و روانی نیز در جامعه تاثیر بسزایی دارد.
وی اضافه کرد: شورای سلامت و امنیت غذایی نقشی کلیدی و تعیین کننده در ایجاد نشاط، شادابی و امید در جامعه دارد.
شنبدی افزود: این شورا به عنوان زیرساختی موثر در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: امنیت غذایی پایه و اساس همه فعالیت‌ها و برنامه‌های اجتماعی است و هرگونه خللی در این عرصه می‌تواند به صورت تدریجی و فرسایشی جامعه را دچار بحران کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر یادآور شد: یکی از دستگاه‌های هدف شورای سلامت در این زمینه آموزش و پرورش است که با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جامعه هدف ما یعنی دانش‌آموزان را زیر پوشش دارد از نقش تاثیرگذاری در حوزه تغذیه، سلامت و امنیت غذا برخوردار است.
شنبدی با اشاره به طرح مدارس مروج سلامت بیان کرد: اجرای این طرح بویژه در مقطع ابتدایی باید به طور ویژه پیگیری شود.
وی ادامه داد: اجرای این طرح با نقشی که در جلب مشارکت اولیا در این زمینه دارد، می‌تواند در امر پیشگیری در جامعه بسیار تاثیرگذار بوده و نتایج خوبی داشته باشد.
شنبدی اظهار داشت: مصوبات این شورا با جدیت پیگیری شود تا چنانچه دستگاهی در این مسیر به هر دلیلی دچار وقفه‌ای شد، آگاه شده و فورا اقدام کنیم.
وی افزود: آمادگی لازم برای قرنطینه و کنترل کالاهای وارداتی و کالای همراه ملوان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا را داریم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: فعال شدن بهداشت در حوزه دریا، آبزیان و محیط زیست سواحل از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به اینکه استان بوشهر میزبان صنعت است این امر باید به طور خاص در دستور کار قرار گیرد.
شنبدی با اشاره به وضعیت خوب استان بوشهر در برنامههای پیشگیرانه سرطان بیان کرد: با همه اقدامات خوبی که در این زمینه شده نباید به وضعیت موجود اکتفا کنیم.
وی در ارتباط با وضعیت کشتارگاه‌های استان اظهار داشت: باید با تبدیل کشتارگاه‌های سنتی به صنعتی، اصول بهداشتی و امنیت غذایی را در این کشتارگاه‌ها اجرا کنیم

دیدگاه خود را بیان کنید