بهره‌مندی آبزی‌‌پروران سیستان‌وبلوچستان از بسته‌های حمایتی

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان: آبزی‌پروران استان با برنامه‌ریزی‌های لازم باید از بسته‌های حمایتی دولت در این بخش بهره‌مند شوند

خبرگزاری فارس از چابهار، غلامرضا سندگل صبح امروز در جلسه گردهمایی آبزی پروران شیلات استان در چابهار اظهار داشت: این جلسه به منظور برنامه‌ریزی سال آتی و بهره‌مندی پرورش دهندگان از بسته حمایتی برگزار شده است که مسئولان مربوطه باید با هماهنگی‌های انجام شده، اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.
وی افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی، انجام برنامه‌ریزی مدون برای دوره پرورش میگو در سال آینده است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان بیان کرد: پرورش دهندگان میگو بخش خصوصی باید با همکاری شایسته و لازم خود در کنار دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله اداره کل شیلات و شبکه دامپزشکی و سیستم بانکی شهرستان چابهار به کسب نتایج و اهداف مورد نظر و رسیدن به تولید پایدار کمک کنند.
سندگل ادامه داد: با توجه به تصویب بسته حمایتی از سوی هیئت دولت به منظور احیای صنعت میگو که بخشی از آن شامل بخشودگی سود، جرائم، دیرکرد تسهیلات بانکی به فعالان بخش پرورش میگو، تکثیر، پرورش، عمل‌آوری، تولید کنندگان خوراک و... بوده ضروری است با هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم همه آبزی پروران از مصوبه فوق بهره‌مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا، شیلات استان آماده هر گونه کمک و همکاری با فعالان بخش و دستگاه‌های مربوطه است.
در ادامه این جلسه، رعایت جنبه‌های بهداشتی آماده سازی مناسب و مطلوب مزارع پرورش میگو برای تولید پایدار و بهره‌وری بیشتر با همکاری پرورش دهندگان مورد تأکید قرار گرفت

دیدگاه خود را بیان کنید