توسعه صنایع تبدیلی باعث رونق صنعت شیلات در سیستان و بلوچستان شده است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۱۵ بازدید

زاهدان _ مدیركل اداره شیلات چابهار گفت: توسعه اسكله های جنوب سیستان و بلوچستان و ایجاد صنایع تبدیلی طی چند سال گذشته باعث رونق بخش شیلات در این استان شده است

سندگل' روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در نتیجه توجه دولت و رونق بخش شیلات جنوب سیستان و بلوچستان هم اینك 100 واحد فرآوری و صنایع تبدیلی و دو هزار و 400 شناور صیادی در این بخش فعالیت دارند.

وی اضافه كرد: از مجموع دو هزار و 400 شناور كه به كار صیادی مشغولند 600 مورد آن به آبهای آزاد نیز رفت و آمد دارند و در مجموع 30 هزار نفر اشتغال مستقیم در بخش شیلات جنوب سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.

او گفت: طی سالهای اخیر بخش شیلات جنوب سیستان و بلوچستان رونق خوبی پیدا كرده و اكنون 11 اسلكه و محل تخلیه صید در بنادر چابهار و كنارك فعال است.

مدیركل اداره شیلات چابهار ادامه داد: به رغم تلاشهای انجام شده بخش شیلات سیستان و بلوچستان هنوز ظرفیت بالایی برای توسعه و رشد دارد و با تغییر روشهای صید امكان افزایش تولیدات وجود دارد.

سندگل افزود: با تشكیل 36 تعاونی و یك اتحادیه صیادی در چابهار و كنارك در تلاش هستیم با هم افزایی به رونق تولید و اشتغال منطقه كمك شود.

وی گفت: دریای عمان به دلیل اتصال به آبهای آزاد در تمام طول سال به جز هفته هایی كه توفان موسوم به 'مونسون' در منطقه فعال و دریا ناآرام است، ظرفیت ماهیگیری و صید را دارد و از این جهت اشتغال آن پایدار است.

او ادامه داد: چابهار تنها منطقه كشور است كه ظرفیت تولید دو مرحله میگو در سال را دارد لذا با اتخاذ سیاستهای حمایتی و تشویقی در تلاش هستیم تا این امكان به سه دوره افزایش یابد.

سیستان و بلوچستان دارای دو اداره كل مستقل شیلات است كه منطقه شمال آن در حوزه آبریز دریاچه هامون در شهرستان زابل فعال است

دیدگاه خود را بیان کنید