صیادان مازندران امسال حدود 400كیلوگرم خاویار تحویل شیلات دادند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

رییس اتحادیه صیادی پره مازندران گفت: از آغاز فصل صید تاكنون 390 كیلوگرم خاویار تحویل شیلات شده است

آقا پور ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تحویل این مقدار خاویار نسبت به مدت مشابه سال پیش 16 درصد افزایش نشان می دهد.

فصل صید ماهیان استخوانی در مازندران از بیستم مهر ماه آغاز شد و تا اواخر فروردین ماه ادامه می یابد.

هم اكنون حدود چهار هزار و 200 صیاد مازندرانی در قالب 54 شركت تعاونی پره با پهن كردن تورهای خود در دریای خزر در حال صید ماهی استخوانی هستند.

رییس اتحادیه صیادی پره مازندران گفت: همچنین تاكنون حدود یك هزار تن انواع ماهی استخوانی به ارزش بیش از 118میلیارد ریال از دریای خزر صید شده است.

وی سرانه صید هر شركت تعاونی صیادی پره را 18 تن عنوان كرد و افزود : این مقدار صید نسبت به مدت مشابه سال پیش، 21 درصد كاهش نشان می دهد.

آقاپور ، بیشترین میزان صید ماهیان استخوانی در سال جاری را مربوط به ماهی كفال با 462 تن ، ماهی سفید با 424 تن و كپور به میزان 13 تن ذكر كرد.

شیلات مازندران به منظور باز سازی ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر ، امسال 90 میلیون بچه ماهی استخوانی، بویژه ماهی سفید را در این دریا رها سازی كرد.

بر اساس برنامه پیش بینی شده شیلات مازندران، صیادان استان باید تا پایان فصل صید امسال 10 هزار و 324 تن انواع ماهی استخوانی از دریای خزر صید كنند.

هم اكنون هر قطعه ماهی كفال و سفید دریایی با وزن 900 تا یك كیلو گرم در بازار ماهی فروشان ساری به ترتیب 12 و 11 هزار ریال عرضه می شود.

انواع ماهی پرورشی سفید و آزاد نیز به ترتیب با قیمت 60 و 25 هزار ریال در هر كیلو گرم عرضه می شود.

مازندران 338 كیلومتر ساحل در خزر دارد

دیدگاه خود را بیان کنید