عملیات لایروبی اسکله سیریک به زودی آغاز می شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

فرماندار سیریک گفت: عملیات لایروبی اسکله چند منظوره شهرستان سیریک به زودی با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان آغاز می شود.

خبرگزاری مهر، احمد شبانی در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان بیان داشت: برای اجرای 50 پرو‍ژه مصوب شده کمیته برنامه ریزی شهرستان مبلغ شش میلیارد تومان هزینه شده که با توجه به اجرایی شدن همه مصوبه ها نشان از توجه ویژه دولت به روند سرعت و پیشرفت قطار عمرانی درشرق هرمزگان و شهرستان سیریک است.

شبانی تصریح کرد: این پرو‍ژه ها در بخشهای آموزشی، آبخیزداری و منابع طبیعی، کشاورزی، مسکن روستایی، عمران، شیلات، صیادی، آب فاضلاب، برق، بهداشت و درمان و راههای روستایی برشمرد.

فرماندار سیریک عنوان کرد: به زودی عملیات لایروبی اسکله چند منظوره شهرستان سیریک با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان آغاز خواهد شد، که مدت اجرای عملیات لایروبی آن حداقل یک سال است. که با پایان اجرای عملیات لایروبی امکان پهلوگیری شناورهای با ظرفیت بالای و گنجایش پذیرش حداقل 500 فروند شناور دارا خواهد شد.

فرماندار سیریک گفت: اجرای فاز اول این اسکله( شامل احداث موج شکن ) 19 ماه به طول انجامید که با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و سیصد میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد:عملیات فاز اول اسکله چند منظوره سیریک به طول موج شکن اصلی 1500 متر و عرض فرعی 900 متر و سعت حوضچه 34 هکتار است که از نظر وسعت حوضچه بعد از اسکله شهید رجایی بندرعباس دومین اسکله بزرگ استان و مهمترین اسکله شرق هرمزگان محسوب می شود.

شبانی گفت: بعد از پایان عملیات لایروبی اسکله چند منظوره سیریک به 100 هکتار زمین برای احداث، تاسیسات، ساختمانی اداری، انبار، سوله، آسفالت، سایبان، آتش نشانی، باسکول و دیگر پس کرانه هاست، تا اسکله چند منظوره شهرستان زمینه های رونق اقتصادی، توسعه صید و صیادی، تجارت و مبادلات بازرگانی در سطح شهرستان و شرق استان فراهم سازد

دیدگاه خود را بیان کنید