در زیرساخت‌های بندری به وضعیت موجود بسنده نمی‌کنیم

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۳ بازدید

فرماندار تنگستان گفت: در بخش زیرساخت‌های بندری به وضعیت موجود بسنده نمی‌کنیم و تلاش می‌کنیم کمبودها و نیازهای موجود با پیگیری‌های لازم مرتفع شود

زارع ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهرم، ضمن تبریک ایام فرخنده میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد پیشرفت‌ها و توسعه همه جانبه کشور در همه زمینه‌ها و تحقق آرمان‌های انقلابی در راستای عدالت اجتماعی و ارتقا سطح رفاه عمومی در نقاط محروم جامعه بوده‌ایم.

وی به افتتاح پروژه عظیم بندری اسکله بندر صیادی رستمی شهرستان تنگستان با حضور رئیس شیلات ایران در روز گذشته اشاره کرد و افزود: علاوه بر این پروژه که با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به بهره‌برداری رسید در دهه مبارک فجر بیش از 100 پروژه عمرانی با اعتبار استانی بالغ بر 170 میلیارد تومان افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی می‌شود.

زارع با بیان اینکه شهرستان تنگستان با داشتن بیش از 90 کیلومتر مرز آبی از پتانسیل‌های خوبی در بخش بندری برخوردار است خاطرنشان کرد: در این شهرستان از گذشته تا به امروز فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه دریا و دریانوردی داشته و تأمین معیشت اکثر مردم بخش دلوار نیز همین راه صورت می‌گیرد.

وی به اهم اقدامات صورت گرفته به ویژه در سال‌های اخیر در بخش صیادی شهرستان اشاره و عنوان کرد: اختصاص 75 درصد اعتبارات ملی برای احداث بندر رستمی و همچنین 65 درصد اعتبارات برق‌رسانی به سایت پرورش میگو 1و 2 دلوار در دولت خدمت‌گزار بوده است.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: بهینه‌سازی شناورهای صیادی برای تبدیل شناورها از چوبی به فایبرگلاس از طریق اعطای تسهیلات زودبازده معادل چهار میلیارد تومان نیز برای حمایت از بخش صیادی صورت پذیرفته است.

وی همچنین به بخشودگی سود تسهیلات مزارع آبزی‌پروری و اعطای سه میلیارد تومان به شیلات استان جهت خسارت بیماری لکه سفید که بخش اعظم آن به سایت‌های میگو 1و2 دلوار اختصاص یافت اشاره کرد.

زارع با بیان اینکه اقدامات انجام شده باعث نمی‌شود که به وضعیت موجود بسنده کنیم خاطرنشان کرد: باید با تلاش و همت مضاعف در راستای منویات مقام معظم رهبری و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی برای رسیدن به جایگاه حقیقی ایران در جامعه بین‌المللی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: بر این اساس باید با شناسایی کمبودها و نیازهای موجود با برنامه ریزی دقیق و کاربردی زمینه توسعه و پیشرفت همه جانبه را تا رسیدن به جایگاه حقیقی کشور فراهم کنیم.

فرماندار تنگستان در این گفت‌وگو به برخی نیازهای بخش بندری شهرستان تنگستان اشاره و اظهار داشت: تجهیز بنادر صیادی به سیستم اطفا حریق و شناورهای آتش‌خوار و همچنین پایگاه امداد و نجات دریایی از ضروریات بنادر بخش دلوار است که در این زمینه پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

وی همچنین عنوان کرد: پایگاه حفاظت منابع آبزیان برای حفظ ذخایر و جلوگیری از تخلفات صیادی نیاز به تجهیز دارد و خرید شناورهای تندرو نیاز دارد.

زارع در پایان ضمن تاکید بر حمایت از تولید میگو اختصاص بسته‌های حمایتی به پرورش دهندگان میگو را از راهکارهای مفید برای فعال‌سازی و افزایش تولید میگو از مزارع غیرفعال برشمرد

دیدگاه خود را بیان کنید