هجوم حلزون‌هاي غول‌پيكر آفريقايي به جنوب فلوريدا

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۸ بازدید

هيچكس نمي‌داند آنها از كجا آمده‌اند اما هجوم حلزون‌هاي بزرگ آفريقايي به جنوب فلوريدا موجب ترس و نگراني از آسيب احتمالي محصولات و يا حتي شيوع بيماري و آلودگي در اين منطقه شده است

سرويس «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دپارتمان‌هاي كشاورزي آمريكا و فلوريدا تاكنون 34 مامور را براي مقابله با هجوم ناگهاني حلزون‌هاي آفريقايي به منطقه مزبور اعزام كرده‌اند و سازمان خدمات شيلات و حيات وحش آمريكا نيز تحقيق گسترده‌اي را براي پيدا كردن علت هجوم اين حلزون‌ها كه هر كدام آنها حدود 20 سانتي متر طول دارند،‌آغاز كرده‌ است.

بنابر گزارش خبرگزاري فرانسه، سوزي دتيل‌برگ از بازرسان فلوريدايي در اين ناحيه مي‌گويد: اين حلزون‌ها واقعا جثه بزرگي دارند و سنگين هستند.

به گفته كارشناسان، اين حلزون‌ها علاقه زيادي به خوردن نماهاي گچي در اطراف خانه‌ها دارند چرا كه اين گچ‌ها حاوي كلسيم هستند و به استحكام و شكل گيري صدف‌هاي آنها كمك مي‌كنند.

حلزون آفريقايي خشكي‌زي، جثه بزرگي دارد كه مي‌تواند تا 9 سال عمر كند و قدرت تكثير آن بسيار زياد است به طوري كه در هر سال 1200 تخم مي‌گذارد و به همين خاطر آنها را مهاجم مي‌دانند. نام علمي اين حلزون «ليساچاتينا فوليكا» است

دیدگاه خود را بیان کنید