موج دوم پرندگان مهاجر در تالاب های آستارا فرود آمدند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۵ بازدید

موج دوم پرندگان مهاجر در تالاب های آستارا فرود آمدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا گفت: در پی سرمای شدید هوا در مناطق مختلف اروپا و سیبری ، موج دوم مهاجرت پرندگان مهاجر وحشی به سمت تالابهای گیلان آغاز شده و تعدادی از این پرندگان در تالابهای آستارا فرود آمده اند

اكبری پور' عصر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بیش از یكصد قطعه قوی گنك ، قوی فریادكش ، پلیكان و غاز وحشی در تالاب شیلات كه از تالاب های داخل شهر آستارا به شمار می رود ، فرود آمده اند و در حال استراحت و زمستان گذرانی هستند.

وی اظهار داشت: در پی فرود این پرندگان تدابیر لازم حفاظتی با تلاش ماموران حفاظت محیط زیست این شهرستان انجام شده و با همكاری اهالی این منطقه ساحلی شرایط زمستان گذرانی خوبی برای این پرندگان فراهم شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا با بیان اینكه موارد مشابه چنین مهاجرتی طی سال های اخیر در این منطقه بی سابقه بوده ، بیان كرد: در یك دهه گذشته ورود چنین پرندگان وحشی در تالاب های داخل شهر آستارا بی سابقه است.

اكبری پور اضافه كرد: در صورتی كه شرایط زیستی و حفاظتی پرندگان در تالاب های استان گیلان به ویژه شهر ساحلی و مرزی آستارا فراهم باشد ، تا پایان فصل سرما شاهد حضور این پرندگان مهاجر در این تالابها خواهیم بود.

به گزارش ایرنا ، ورود گونه های مختلف از پرندگان مهاجر به تالاب های آستارا توجه بسیاری از اهالی این شهر ساحلی را به خود جلب كرده و با وجود برودت و سرمای شدید در این منطقه ، صدها علاقمند به حیات وحش از نزدیك شاهد زمستان گذرانی این گونه از پرندگان در تالاب شیلات آستارا هستند.

همچنین بسیاری از هنرمندان به ویژه عكاسان از مناظر زیبای این پرندگان مهاجر تصویر برداری می كنند

دیدگاه خود را بیان کنید