شهرك تخصصي شيلاتي در گميشان تاسيس مي‌شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

شهرك تخصصي شيلاتي در گميشان تاسيس مي‌شود

رئيس سازمان شيلات ايران از تاسيس شهرك تخصصي شيلاتي در منطقه گميشان خبر داد

خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ غلامرضا رازقي - معاون وزير جهاد كشاورزي از خليج گرگان به عنوان مهد ماهيان خاوياري نام برد و گفت: اين خليج مي‌تواند نقطه عطفي براي درياي خزر محسوب شود.

رازقي اظهار كرد: شيلات گلستان اقدامات اساسي و قابل توجهي در زمينه پرورش ماهيان خاوياري انجام داده است و شيلات ايران با توجه به مناسب بودن فضا و بستر و دانش و فناوري كه هم در بخش ماهيان خاوياري و هم در بخش ميگو مهيا است، تسهيلات و خروجي مناسب را فراهم مي‌كند.

وي تصريح كرد: بايد با مشاركت مردمي و سازماندهي مناسب مشاغل صيادي و همچنين فرهنگ‌سازي درست با استفاده از دانش روز و فنآوري‌هاي نوين برند خاويار ايراني را در كل دنيا حفظ كرد.

رئيس سازمان شيلات ايران با بيان اينكه شهرك تخصصي شيلاتي در منطقه گميشان تاسيس مي‌شود، گفت: اين شهرك مي‌تواند يك چرخه ارزشمند توليد و تكثير و پرورش همچنين فرآوري و بسته‌بندي و خوراك را فراهم كند و زمينه بسيار مناسبي براي صادرات غير نفتي باشد.

رازقي افزود: با توجه به نگاه مثبت به توسعه كشاورزي توسط رييس جمهوري و وزير جهاد كشاورزي همچنين شرايط بسيار مناسب استان گلستان و خليج گرگان و منطقه گميشان و وجود سرمايه‌گذاران، اين استان مي‌تواند قطب ميگوي كشور باشد.

وي خاطرنشان كرد: در سال جاري 600 هزار لارو بچه ماهيان خاوياري در مركز شهيد مرجاني توليد شده است و يك ميليون ديگر آن در حال توليد است كه در مقايسه با سال قبل كه حدود 30 هزار قطعه توليد و تكثير شد.

معاون وزير كشاورزي اظهار كرد: استان گلستان در بحث تكثير ماهيان خاوياري در كشور داراي رتبه اول است و بيش از 50 درصد تكثير ماهيان خاوياري در كشور را به خود اختصاص داده است

دیدگاه خود را بیان کنید