تولید 5/2 میلیون قطعه ماهی زینتی در مازندران

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۸ بازدید

تولید 5/2 میلیون قطعه ماهی زینتی در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: 5/2 میلیون قطعه ماهی زینتی در مازندران تولید شد

حبیب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: با توجه به گسترش فرهنگ آپارتمان‌نشینی و افزایش جمعیت شهری تقاضا برای استفاده از آکواریوم و نیز ماهیان زینتی در منازل مسکونی افزایش یافته است که به طبع آن متقاضیان سرمایه‌گذاری در امر پرورش ماهیان روزبه‌روز بیشتر شدند.

وی با اشاره به اینکه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی یکی از فعالیت‌هایی است که در منازل مسکونی قابل انجام است که می‌تواند با ایجاد اشتغال خانگی ارزش اقتصادی خوبی برای خانواده‌ها ایجاد کند، گفت: این فعالیت از جمله محورهای مورد حمایت شیلات است.

حبیب‌نژاد افزود: در حال حاضر تعداد 29 مرکز تولید ماهیان زینتی با تعداد 400 نفر در استان مازندران به تولید و پرورش حداقل 50 گونه ماهیان فعال هستند که در شهرهای مختلف استان به ویژه شهرهای ساری و قائمشهر متمرکز هستند.

حبیب‌نژاد میزان تولید سالیانه ماهیان زینتی استان را 5/2 میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: ارزش اقتصادی این میزان تولید 15 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: ماهیان تولید شده زینتی در استان علاوه بر تامین نیاز استان به کشورهای دیگر از جمله عراق، آذربایجان و ترکیه صادر شده است.

وی با اشاره به ایجاد مجتمع پرورش ماهیان زینتی در منطقه میرود شهرستان بابلسر به ظرفیت پنج میلیون قطعه ماهی، خاطرنشان کرد: ظرفیت اشتغالزایی این طرح 150 نفر با بهره‌گیری از تکنولوژی نوین را از جمله طرح‌های توسعه‌ای شیلات استان است

دیدگاه خود را بیان کنید