عرضه انواع آبزيان با تخفيف ويژه در نمايشگاههاي فروش بهاره

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

عرضه انواع آبزيان با تخفيف ويژه در نمايشگاههاي فروش بهاره

واحد مرکزی خبر : مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران از هماهنگی با وزارت صنعت، معدن وتجارت برای عرضه انواع آبزیان در بیش از 85 غرفه شیلاتی در نمایشگاههای فروش بهاره در سراسر کشور خبر داد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ، عیسی گلشاهی افزود : عرضه آبزیان به طور مستقیم ، با کیفیت تایید شده و با قیمتی پایین تر از سطح بازار عرضه خواهد شد. وی با بیان اینکه محدودیتی در میزان عرضه وجود ندارد و روزانه به هر مقدار که تقاضا وجود داشته باشد ، توزیع خواهد شد ، تصریح کرد: هم اکنون توانایی عرضه انواع محصولات شامل کنسرو و محصولات فرآوری شده و انواع ماهی های تازه و منجمد شمال و جنوب و پرورشی وجود دارد. گلشاهی در ادامه با اشاره به تخفیف 15 تا 20 درصدی قیمت ها اظهار داشت : این تخفیف ها در برخی از محصولات تا 30 درصد هم خواهد رسید و رقابت خوبی برای عرضه محصولات با قیمت مناسب را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای شهر تهران 10 غرفه شیلاتی به منظور عرضه انواع آبزیان در نظر گرفته شده است ، افزود: این غرفه ها محصولات تازه، منجمد، بسته‌بندی و فرآوری شده را ارزان تر از سطح شهر و با کیفیت و بهداشت مورد تایید سازمان شیلات و دامپزشکی عرضه می‌کنند.

گلشاهی در ادامه با تاکید بر اینکه در بحث تنظیم بازار انواع آبزیان در شب عید نباید گرانی خارج از عرفی داشته باشیم ، گفت :‌ ممکن است قیمت خرید برخی از محصولات آبزی بر اساس قیمتهای قبلی انجام شده باشد اما نباید این قیمتها خارج از قیمت های عرف عرضه شود و این موضوع در محصولات کنسروی یا فرآوری شده بیشتر نمود پیدا می‌کند. وی اظهار داشت : به دلیل اینکه بسیاری از محصولات آبزی در لحظه به فروش نمی‌رسد و به عنوان ماده اولیه محسوب و هزینه های نگهداری را شامل می‌‌شود ، باید قیمت در نظر گرفته شده با سود متعارف به مصرف کننده عرضه شود. گلشاهی همچنین علاوه بر تشدید نظارتها، از اجرای طرح شناسنامه دار کردن محصولات شیلاتی خبر داد و افزود: این برنامه در زمینه میگو و انواع آن پیاده سازی شده است

دیدگاه خود را بیان کنید