راه‌اندازی 4 رشته تخصصی ارشد و دکترای علوم دریایی در خرمشهر

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

راه‌اندازی 4 رشته تخصصی ارشد و دکترای علوم دریایی در خرمشهر

معاون آموزشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از راه‌اندازی رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه در صورت موافقت وزارت علوم خبر داد

وست‌شناس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: تقاضای راه‌اندازی رشته‌های هیدروژئومورفولوژی، مهندسی رودخانه، میکروبیولوژی و گیاهان آبزی در مقطع کارشناسی ارشد را به وزارت علوم ارائه کرده‌ایم.

وی ادامه‌داد: همچنین برای راه‌اندازی رشته‌های زیست‌فناوری، آلودگی دریا و زیست دریا گرایش بوم‌شناسی دریا در مقطع دکتری نیز درخواست‌هایی ارایه شده است.

معاون آ‌موزشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تصریح کرد: در حال حاضر رشته‌های شیلات گرایش پرورش و تکثیر آبزیان، زیست‌شناسی دریا گرایش جانوران دریا و فیزیک دریا در این دانشگاه دایر هستند و تدریس می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی رشته‌های دریایی برای منطقه و کشور مورد نیاز و ضروری است، گفت: در گذشته علاقه‌مندان برای آموزش این رشته‌ها باید به خارج کشور رفته و در آن‌جا تحصیل می‌کردند، در حال حاضر همراه با رویکرد کلی کشور مبنی بر توسعه آموزش‌عالی و خودکفایی، رشته‌هایی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر راه‌اندازی شده‌اند و این دانشگاه یک دانشگاه تخصصی است

دیدگاه خود را بیان کنید