صادرات ماهیان زینتی از استان مرکزی امسال 11 درصد افزایش یافت

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

صادرات ماهیان زینتی از استان مرکزی امسال 11 درصد افزایش یافت

سرپرست امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: صادرات ماهیان زینتی استان مرکزی در سال جاری با 11 درصد افزایش به 168 هزار قطعه ماهی زینتی رسید

خبرگزاری مهر، حسن اکبری با بیان اینکه، صادرات ماهیان زینتی استان مرکزی در سال جاری با 11 درصد افزایش به 168 هزار قطعه ماهی زینتی رسید، گفت: این تعداد به ارزش 224 هزار دلار، بیشتر به عراق صادر شده است.

وی افزود: اسکار، آنجل ، گلد فیش ، پرچم ماهی ، چاقو ماهی ، سیلور و پنگوسی از جمله ماهیان زینتی که در 34 واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در شهرستان‌های محلات، اراک، ساوه، تفرش، خمین و شازند تولید و صادر شده است.

اکبری با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه، میزان تولید ماهیان زینتی در استان مرکزی باید هشت میلیون و650 هزار قطعه در سال باشد افزود: اکنون تولید این نوع ماهی از فراتر از تعهد تولید استان است.

وی با اشاره به تولید امسال 13 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی آب شیرین در استان مرکزی اضافه کرد: این میزان ماهی در 34 واحد تکثیر و پرورش شهرستان‌ های محلات، ساوه، اراک، تفرش و خمین تولید شده است.


سرپرست امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از برنامه ‌ریزی برای ایجاد 150 فرصت شغلی در بخش پرورش ماهیان زینتی خبر داد و گفت: سهمیه اشتغال شیلات استان مرکزی امسال 450 نفر است که از این میزان 150 نفر در بخش پروزش ماهیان زینتی فعالیت می کنند.


وی محلات را از قطب‌های مهم تولید و پرورش ماهیان زینتی و دارای رتبه نخست در تنوع تولید در کشوراعلام کرد

دیدگاه خود را بیان کنید