همکاری بندرعباس و هلسینکی در زمینه کشتی‌سازی

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۶ بازدید

همکاری بندرعباس و هلسینکی در زمینه کشتی‌سازی

بندرعباس – علی نظری: استاندار هرمزگان در دیدار با سفیرکشور فنلاند گفت: با توجه به سوابق و تجارب كشور فنلاند در صنعت كشتی‌سازی و صنعت شیلات و ماهیگیری، این دو موضوع می‌تواند محور تعاملات بندرعباس و هلسینكی قرار گیرد

ابراهیم عزیزی افزود: بر اساس سطح اراده دو كشور می‌توان زمینه گسترش عملی همكاری‌های دوجانبه را فراهم كرد.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین با تشریح ظرفیت‌های گسترده این استان، از جمله برخورداری از 14جزیره و مناطق آزاد قشم و كیش برای سرمایه‌گذاری در این استان اعلام آمادگی كرد.
وی همچنین هرمزگان را به عنوان قطب صنایع آلومینیوم و فولاد كشور معرفی كرد و ادامه داد: 63 درصد از مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران نیز از مبدا این استان انجام می‌شود.
استاندار هرمزگان همچنین گفت: توانمندی‌های گردشگری استان نیز آن را به عنوان قطب گردشگری مطرح كرده است.
عزیزی خاطرنشان كرد: بخش مهمی از انرژی جهان از منطقه خلیج فارس عبور می‌كند كه این امر بر اهمیت استان هرمزگان به عنوان منطقه مجاور تنگه هرمز می‌افزاید.
سفیر فنلاند نیز در این دیدار، موقعیت استان هرمزگان را بسیار ممتاز دانست. هری سالمی(
Harri salmi) اضافه كرد: نگاهی به نقشه ایران نشان می‌دهد كه استان هرمزگان در جایگاه بسیار مهمی واقع شده و در مناسبات ملی و بین‌المللی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.
براساس این گزارش، سفیر فنلاند از زیرساخت‌های دریایی و اقتصادی هرمزگان از جمله بندر شهید رجایی، پالایشگاه بندرعباس، جزیره قشم و دیگر نقاط مهم استان دیدن کرد

دیدگاه خود را بیان کنید