پرورش ماهیان خاویاری در خوزستان بهترین دستاورد شیلات

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

پرورش ماهیان خاویاری در خوزستان بهترین دستاورد شیلات

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: به ثمر رسیدن نتایج تحقیقات پرورش ماهیان خاوری در استان و تولید مناسب در حوضچه های پرورش این ماهی از مهمترین دستاوردهای شیلات به شمار می رود

مغینمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به ثمر رسیدن پرورش ماهیان خاویاری در خوزستان که دستاوردی بسیار فوق العاده و دور از تصور بوده از بهترین اتفاقات سال 90 شیلات خوزستان به شمار می رود و قطعا با ادامه این روند، فضای سرمایه گذاری جدیدی در راستای ایجاد اشتغالزایی در استان باز خواهد شد.

وی ادامه داد: اما نگرانیهای ما در راستای آلودگی منابع آبی استان هم در دریا و هم در تالابها به منظور پرورش ماهی و آبزیان از بدترین اتفاقات سال 90 به شمار می رود.

مدیرکل شیلات خوزستان بیان کرد: اگر تامین اعتبار به خوبی صورت پذیرد و بتوانیم پروژه های نیمه کاره را با شتاب بیشتری به سرانجام برسانیم هم در بحث ایجاد اشتغالزایی و هم تامین بخشی از خوراک مردم می توانیم موثر باشیم و در آینده افراد فراوانی برای سرمایه گذاری در این طرحها مراجعه می کنند.


مغینمی افزود: هر چند که تاکنون در جذب اعتبارات و تخصیص آنها سقف رعایت شده ولی با توجه به پروژه های نیمه تمامی که ذکر شد بتوانیم اعتبارات بیشتری را به استان بیاوریم.


وی عنوان کرد: متاسفانه از دیرباز تاکنون خوزستان را به عنوان استانی بزرگ در راستای ذخایر نفتی می شناخته اند و می شناسند و در کنار اینها نیم نگاهی به فولاد، پتروشیمی و گاز شده، این در حالی است که اگر به شیلات توجه جدی شود قطعا در شمال خرمشهر و آبهایی که در خوزستان به واسطه پسابها و یا احیای تالابها صورت پذیرد می توانیم در پرورش آبزیان بسیار موفق باشیم و پنجره جدیدی در راستای درآمدزایی و اشتغالزایی باز کنیم.


مغینمی تاکید کرد: خوزستان باید با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی که دارد در زمینه پرورش گونه های زیست محیطی که دارای تنوع هستند بخش عمده ای از آبزیان کشور را تامین کند که این امر جز با احیای تالابها و عدم آلودگی منابع آبی استان حاصل نمی شود

دیدگاه خود را بیان کنید