دليل عدم عرضه ماهي قزل‌آلا به قيمت توليدي اعلام شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

دليل عدم عرضه ماهي قزل‌آلا به قيمت توليدي اعلام شد

مديرعامل اتحاديه پرورش‌دهندگان ماهيان سردآبي تصريح كرد: به دليل عدم همكاري سازمان ميادين ميوه و تره‌بار، ماهي قزل‌آلا به قيمت مستقيم توليدي در اختيار مصرف‌كنندگان قرار نمي‌گيرد كه واسطه‌ها از اين اختلاف قيمت سود مي‌برند.

محمدتقي لشكري در گفت و گو با خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: بيش از چهار سال است كه برنامه عرضه مستقيم ماهي قزل‌آلا در ميادين ميوه و تره‌بار پيگيري مي‌شود، اما اين سازمان تاكنون براي فروش آبزيان به قيمت توليد همكاري و موافقت نكرده است و مصرف‌كنندگان مجبورند فاصله فاحش قيمت از توليد تا عرضه را به واسطه‌ها بپردازند.

وي تصريح كرد: اين درحالي است كه فراهم كردن زمينه عرضه مستقيم و بدون واسطه محصولات براي توليدكنندگان جزو وظايف حاكميتي سازمان ميادين ميوه و تره‌بار است.

لشكري از افزايش 10 درصدي توليد ماهي قزل‌آلا در سال جاري نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال 90 هزار تن ماهي قزل‌آلا از مزارع پرورشي كشور برداشت شده است.

به گفته مديرعامل اتحاديه پرورش‌دهندگان ماهيان سردآبي در حال حاضر هر كيلو ماهي قزل آلاي تازه در سطح شهر شش هزار و 500 تومان عرضه مي‌شود.

لازم به ذكر است، شفافيت چشم ماهي و فرو نرفتگي آن مهمترين شيوه شناسايي تازگي محصول است. همچنين در صورتيكه برانش زيرگوش ماهي سفيد شده باشد نشانه ماندگي آن است و اگر قرمز شفاف باشد بيانگر تازه بودن اين موجود آبزي است

دیدگاه خود را بیان کنید