ماهی قرمز را جدا از سایر آبزیان نگهداری كنید

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

ماهی قرمز را جدا از سایر آبزیان نگهداری كنید

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور توصیه كرد ماهی قرمز را به صورت مجزا از سایر آبزیان همچون لاك پشت و حلزون نگهداری كنید

محسن مشكوه' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: نگهداری ماهی قرمز برای انسان خطری ندارد و هیچگونه بیماری خاصی از ماهی قرمز به انسان منتقل نمی شود، اما ممكن است با تولید باكتری و انتقال انگل خطراتی را برای سایر ماهیان و آبزیان ایجاد كند.

وی اظهارداشت: هم اكنون سازمان دامپزشكی كشور بر مراكز معتبر عرضه ماهی قرمز نظارت مستمر دارد تا از نگهداری ماهی قرمز در كنار سایر آبزیان جلوگیری شود.

وی با تاكید بر اینكه، از انتقال ماهی قرمز به درون رودخانه ها، سدها و منابع آب طبیعی به طور جدی خوداری كنید گفت: با انتقال ماهی قرمز به درون رودخانه ها علاوه بر رقابت غذایی، احتمال انتقال برخی از انگل ها به ماهیان بومی و سایر آبزیان نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: پس از مدت 2 هفته ماهی قرمز را به دریاچه پارك ها، حوضچه های مناسب و آكواریوم ها انتقال دهید.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور تصریح كرد: ماهی قرمز به عنوان یك ماهی زینتی باید در شرایط خاص و مطلوب نگهداری شود.

وی اضافه كرد: برای خارج كردن ماهی از پلاستیك به داخل تنگ مناسب بایستی به منظور هم دمایی پلاستیك حاوی ماهی را به مدت 20 دقیقه درون آبی كه ماهی به آن انتقال می یابد، قرار دهید.

مشكوه با اشاره به اینكه، آب شهری حاوی كلر برای ماهیان قرمز سمی و كشنده است، افزود: یك روز درمیان 20 درصد آب داخل تنگ ماهی را عوض كرده و آب تازه بودن كلر به آن اضافه كنید.

وی اظهارداشت: ماهی قرمز باید در دمای مناسب بین 15 تا 25 درجه به دور از بخاری و سیستم های حرارتی نگهداری شود.

وی با بیان اینكه سال گذشته 105 میلیون ماهی زینتی در كشور تولید شده بود گفت: امسال 110 میلیون ماهی زینتی در كشور تولید شده كه بیش از 5 میلیون آن ماهی قرمز است

دیدگاه خود را بیان کنید