صید هامور ماهیان در آبهای هرمزگان ممنوع شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۱ بازدید

صید هامور ماهیان در آبهای هرمزگان ممنوع شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات هرمزگان از ممنوعیت صید هامور ماهیان تا پایان اردیبهشت ماه در آبهای استان خبرداد

محبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ممنوعیت صید هامور ماهیان از 15 فروردین تا آخر اردیبهشت ماه در آبهای خلیج فارس، اظهار داشت: هر سال با فرا رسیدن فصل بهار با هدف بازسازی ذخایر آبزیان و حفظ نوزادان آبزی، صید برخی از گونه های آبزی حساس و اقتصادی با هماهنگی و همکاری صیادان ممنوع می شود.

وی افزود: همچنین صید گونه های حلوا سفید و شوریده از اول اردیبهشت تا آخر خرداد و میش ماهی از 15 مرداد تا پایان شهریور نیز ممنوع است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات هرمزگان ادامه داد: صید به روش سنتی مشتا نیز از 15 فروردین تا آخر اردیبهشت سال 91 در آبهای هرمزگان ممنوع است که در این نوع صید با استفاده از تور و میله، تور را به صورت افقی در ساحل دریا نصب می کنند که با استفاده از جزر و مد دریا آبزی به دام می افتد.

محبی عنوان کرد: صید با تورهای منوفلامنت که توری ریز و نامرئی است که در آن ماهیهای کوچک صید و سبب نابودی ذخایر آبزیان می شود نیز در طول ساحل ممنوع است.

وی با اشاره به وجود 22 بندر صیادی در هرمزگان، بیان داشت: هرمزگان با سالانه 143 هزار تن صید آبزی رتبه نخست را در کشور دارد

دیدگاه خود را بیان کنید