صادرات محصولات شیلاتی مازندران به 14 میلیون دلار رسید

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۵ بازدید

صادرات محصولات شیلاتی مازندران به 14 میلیون دلار رسید

مدیر کل شیلات مازندران: صادرات محصولات شیلاتی از مازندران در سال گذشته به مرز 14 میلیون دلار رسید

حبیب نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پارسال چهار هزار و 594 تن محصولات شیلاتی از مازندران به ارزش اقتصادی 13 میلیون و 798 هزاردلار به خارج کشور صادر شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون حدود 60 درصد از منابع و ظرفیت های ماهیان گرم آبی استان و حدود 80 درصد از منابع و ظرفیتهای شناسایی شده ماهیان سرد آبی از بالقوه به بالفعل تبدیل شده است.

مدیر کل شیلات مازندران تصریح کرد: حدود 81 درصد کیلکا، 47 درصد ماهیان استخوانی دریای خزر و حدود 50 درصد ماهیان خاویاری پرورشی استانهای شمالی و 23 در صد کل ماهیان پرورشی کشور در مازندران تولید می شود.

وی افزود: در این راستا مازندران در زمینه پرورش ماهیان گرم آبی مقام اول و در زمینه پرورش ماهیان سرد آبی مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده که این نشان دهنده جایگاه مهم شیلات استان در فعالیتهای شیلاتی کشور است.

حبیب نژاد، محصولات صادراتی را شامل ماهیان تازه پرورشی 55 درصد کپور، 355 فیتوفاگ،10درصد آمور به وزن چهار هزار و337 تن و ارزش اقتصادی 13میلیون و 618هزار دلار و به کشور عراق و ماهی های منجمد کیلکا به وزن 257 تن و ارزش اقتصادی 180 هزار دلار به کشور ترکمنستان دانست.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به توسعه ارتباطات بین مازندران با منطقه اقلیم کردستان عراق، صادرات شیلاتی استان درسالجاری افزایش یابد.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: این میزان صادرات در مقایسه با سال 89 از نظر وزنی 52 درصد و از نظر ارزآوری 64 درصد رشد داشته است

دیدگاه خود را بیان کنید