شیلات بستر مناسبی برای رفع معضل بیکاری و پویایی اقتصادی در گیلان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۰ بازدید

شیلات بستر مناسبی برای رفع معضل بیکاری و پویایی اقتصادی در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان: صنعت شیلات بستر مناسبی برای رفع معضل بیکاری، پویایی اقتصادی و ارزش افزوده در استان است

سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر بر ضرورت توجه اساسی به توسعه صنعت آبزی پروری در سال " تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" در استان تاکید کرد و افزود: گیلان به دلیل بهره مندی از 300 کیلومتر نوار ساحلی و رودخانه های پر آب، ظرفیتهای بالفعل و بالقوه بسیار فراوان و مناسبی در زمینه صنعت آبزی پروری دارد.

وی اظهار داشت: چرخه تولید تا مصرف آبزیان به لحاظ اشتغالزایی بالا، توسعه صنایع فرآوری، گسترش تشکلهای مردمی، تعاونی های تولیدی و خدماتی بسیار برجسته بوده و می تواند نقش مهمی در رفع معضل بیکاری و اشتغال داشته باشد.

مدیرکل شیلات گیلان به صادرات و ارزآوری صنعت آبزی پروری اشاره کرد و گفت: با توسعه فعالیتهای صید و صیادی، تکثیر و پرورش آبزیان در استان نه تنها موجب تامین پروتئین مورد نیاز جامعه می شود بلکه در راستای تولید محصولات با مزیت نسبی به منظور صادرات و ارزآوری نیز برای دولت منبع درآمد خواهد بود.

وی افزود: با برنامه ریزی صحیح و شایسته در صنعت شیلات می توان چشم انداز مناسبی را در بخشی از چرخه های اقتصادی در سطح ملی و بین المللی ترسیم کرد.

سعیدی گفت: صید و صیادی، پرورش و تکثیرآبزیان در شمال کشور می تواند نقشی تأثیرگذار در عرصه های مختلف جامعه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه گیلان از مناطق قابل سرمایه گذاری و برنامه ریزی در بخش شیلات و منابع دریایی است، یادآور شد: امسال که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، مسئولان و برنامه ریزان ملی و استانی به اهمیت این بخش در اقتصاد کشور بیشتر توجه داشته باشند

دیدگاه خود را بیان کنید