رهاسازي سالانه بیش از 4 میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی کردستان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

رهاسازي سالانه بیش از 4 میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی کردستان

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در صورت تخصیص اعتبارات و براساس مطالعاتی که انجام می‌شود، سالانه چهار میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان کردستان رهاسازی می‌شود

میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، با اعلام این خبر اظهار كرد: بچه ماهیان در منابع آبی استان بدون استفاده از تولیدات اولیه و بدون استفاده از هر گونه غذای دستی رشد می‌کنند.

وی تولید ماهی در دریاچه‌های پشت سد را یکی از اقتصادی‌ترین شیوه‌های تولید آبزیان عنوان کرد و افزود: رهاسازی علاوه بر تصفیه بیولوژِیکی آب منابع از زی شناوران گیاهی و جانوری و افزایش شفافیت منبع آبی با تولید گوشت سفید آبزیان موجب افزایش قابل ملاحظه‌ای میزان مصرف سرانه ماهی در سطح استان شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی کردستان بیان کرد: همچنین رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی استان کردستان زمینه اشتغال مناسب و مستمری را برای افراد بومی منطقه ایجاد می‌کند.

میرزایی خاطرنشان کرد: سدهای زریوار، شهید کاظمی سقز، گلبلاغ، وحدت، گاوشان کامیاران، با بهره‌برداری از سد سنگ سیاه دهگلان از جمله منابع آبی استان هستند که از آن ماهی صید می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: عملیات رهاسازی در دریاچه‌های پشت سد شهید کاظمی سقز سال گذشته چهار آذرماه آغاز و رهاسازی در سایر منابع آبی استان پس از سد یاد شده به ترتیب انجام مي‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید