برنامه‌ریزی مرحله دوم بهره‌برداری از آب سدهای گلستان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

برنامه‌ریزی مرحله دوم بهره‌برداری از آب سدهای گلستان

نشست کمیته آب سدهای گلستان برای توزیع مناسب آب غلات با حضور مدیران شرکت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی استان و جمعی از کارشناسان در شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد

خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، معاون حفاظت و بهره‌برداری حفاظت از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان ضمن ارائه گزارش آخرین وضعیت نزولات جوی، رواناب رودخانه‌ها و آبگیری سدها گفت: میزان بارندگی از ابتدای سال آبی در مقایسه با سال گذشته 494 میلی‌متر بوده و این میزان در مقایسه با سال گذشته 88 درصد افزایش داشته که نشان‌دهنده تفاوت چشمگیر سال آبی امسال با سال گذشته است.

حسینی عنوان کرد: در سال گذشته در سد وشمگیر برای آبیاری با محدودیت‌هایی روبه‌رو بودیم که با هماهنگی‌های انجام شده و مدیریت در توزیع آب، توانستیم آن شرایط را پشت سر بگذاریم، پیش‌بینی می‌شود امسال نیز شرکت آب منطقه‌ای آمادگی آبیاری غلات تا سطح 15 هزار هکتار را داشته باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر آبیاری غلات و آب تخته پنبه در سد وشمگیر در حال انجام است، همچنین برای نیاز آبی غلات و وضعیت کشت تابستانه نیز برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

اسفندیاری‌پور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز ضمن تحلیل وضعیت رشد غلات و شاخص GDT اعلام کرد؛ به دلیل سردی هوا در طول دوره رشد، در سال جدید غلات برای مراحل ساقه و خوشه‌دهی نیازمند آبیاری بیشتری هستند.

سراوانی مدیر عامل شرکت توزیع آب گلستان نیز ضمن اعلام آبیاری گسترده در شبکه وشمگیر عنوان کرد: آبیاری حدود 12 هزار هکتار غلات و 4 هزار هکتار آب تخت پنبه در حال انجام است.

میقانی رئیس اداره توسعه ماهیان آب شیرین اداره کل شیلات استان گلستان نیز ضمن اعلام آبگیری 95 درصدی در پایاب‌های سد گلستان و آلاگل سال خوبی را از نظر تولید پرورش ماهی پیش‌بینی کرد.

گفتنی است مقرر شد با توجه به توزیع آب از ابتدای فروردین ماه سال جاری در سد وشمگیر برای غلات و آب تخت پنبه برای آن دسته از کشاورزان که تاکنون نسبت به عقد قرارداد اقدام نکرده‌اند اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

همچنین در ارتباط با سطح زیرکشت تابستانه سد بوستان و گلستان و وشمگیر در جلسه آتی تصمیم‌گیری خواهد شد

دیدگاه خود را بیان کنید