آبزی‌پروران مازندران حمایت می‌شوند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

آبزی‌پروران مازندران حمایت می‌شوند

مدیرکل شیلات مازندران گفت: با پرداخت تسهیلات از تولیدکنندگان آبزی‌پروری در مازندران حمایت می‌شود

حبیب‌نژاد صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز پرورش ماهی سردآبی و گرم‌آبی پدر که با پیگیری مسئول خانه کشاورز صورت گرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: استان مازندران با توجه به شرایط خاص اقلیمی ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه فعالیت‌های شیلاتی دارد.

وی با اعلام اینکه حدود یک‌هزار و 300 واحد آبزی‌پروری در استان مازندران در حال فعالیت است، گفت: واحدی که امروز شاهد بازدید آن هستیم از جمله واحدهایی بوده که در گذشته بدون هماهنگی شیلات ساخته شده و استخرهای آن دارای نواقصی است که در صورت مراجعه کارشناسان شیلات این استخرها بسیار فنی‌تر ساخته می‌شوند.

مدیرکل شیلات استان مازندران اضافه کرد: توصیه‌ام این است که قبل از هر اقدامی افراد به کارشناسان متخصص شیلات مراجعه کرده تا هم از لحاظ فنی کمک بگیرند و هم مجوز و پروانه بهره‌برداری را کسب کنند.

حبیب‌نژاد در ادامه گفت: نظام مهندسی مجوز صدور این واحدها را برعهده گرفته و در تمام شهرهای مازندران کارشناسانی دارد که با راهنمایی به مراجعان به تسریع صدور مجوزها نیز کمک می‌کند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها جواب داده و سرمایه‌گذاران ما متضرر نشوند، چراکه با وجود علم و تجربه کارشناسان می‌شود با حداقل هزینه حداکثر بهره‌گیری را می‌توان داشت.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه حمایت لازم از مرکز پرورش ماهی سردآبی و گرم‌آبی پدر خواهد شد، بیان داشت: همچنین از همه سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در این بخش را دارند حمایت می‌شود.

حبیب‌نژاد با بیان اینکه در سال 90 حدود 55 هزار تن تولید داشته‌ایم، گفت: پیش‌بینی سال 91 ما حدود 60 هزار تن تولید در استان مازندران بوده که مازندران در تولید ماهیان گرم آبی به جهت اینکه حدود 20 درصد ماهیان گرم‌آبی کشور را تولید می‌کند مقام اول و نیز در تولید ماهیان سردآبی مقام دوم کشور را دارا است

دیدگاه خود را بیان کنید