افزایش 100 درصدی تولید آبزیان در نور

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۹ بازدید

افزایش 100 درصدی تولید آبزیان در نور

رئیس شیلات شهرستان‌های نور، محمودآباد و آمل از افزایش 100 درصدی تولید آبزیان در نور خبر داد

خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سیدهادی عقیلی پیش‌ازظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان با اشاره به افزایش منابع آبی به منظور آبزی‌پروری در حوزه آببندان‌های شهرستان نور از افزایش دو برابری تولید و برداشت انواع ماهیان گرم آبی و سردآبی در سال جاری خبر داد.

رئیس شیلات شهرستان‌های نور، محمودآباد و آمل ابراز داشت: با توجه به افزایش آببندان‌های زیر کشت ماهیان گرم آبی در حوزه شهرستان نور، پیش‌بینی می‌شود امسال مجموع تولید مزارع پرورش ماهی و استحصال و صید با افزایش صد درصدی نسبت به سال قبل به حدود هزار و 200 تن برسد.

وی میزان تولید و صید سال گذشته را حدود 600 تن اعلام کرد.

عقیلی سهم شهرستان نور از میزان اعتبار تخصیصی از سوی کارگروه توسعه بخش کشاورزی به بخش شیلات (آبزی پروری) را یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: کل رقم اختصاصی به پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی اختصاص یافت و با عقد قرارداد در حال جذب است.

این مسئول سهم شهرستان نور در بخش اشتغالزایی در حوزه شیلات را 34 نفر اعلام کرد و از تحقق کامل این سهمیه در این شهرستان خبر داد.

رئیس شیلات شهرستان‌های نور، محمودآباد و آمل اظهار امیدواری کرد: با روند رو به رشد اختصاص منابع آبی شهرستان نور به‌ویژه آببندان‌ها به آبزی‌پروری با افزایش تولید سالانه، شاهد اشتغالزایی افراد به‌ویژه کارشناسان و فارغ‌التحصیلان شیلات و درآمدزایی منطقه باشیم

دیدگاه خود را بیان کنید