مصرف ماهی در قزوین پایین‌تر از حد استاندارد است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۰ بازدید

مصرف ماهی در قزوین پایین‌تر از حد استاندارد است

کارشناس جلب مشارکت‌های مردمی مرکز بهداشت استان قزوین با بیان اینکه میزان مصرف ماهی در استان پایین‌تر از میزان استاندارد است، گفت: به منظور توانمندسازی رابطان بهداشتی در طبخ آبزیان به ویژه ماهی، جلسات آموزشی به صورت عملی برای آنان برگزار و در این برنامه‌ها پخت انواع سوپ، شامی، دلمه و سالاد با استفاده از ماهی آموزش داده شد.

زهرا کشاورز قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های عملی طبخ ماهی در راستای فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان در خانوارها و ایجاد تنوع غذایی با استفاده از ذائقه غذایی مردم توسط واحد جلب مشارکت‌های مردمی حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: داوطلبان سلامت پس از گذراندن کلاس‌ها، آموخته‌های خود را در اختیار مردم قرار خواهند داد.

کارشناس جلب مشارکت‌های مردمی مرکز بهداشت استان قزوین یادآور شد: طی آبان ماه سال 1391 بالغ بر 10 جلسه آموزش طبخ عملی ماهی با همکاری امور شیلات استان در شهرستان قزوین و هشت جلسه در شهرستان‌های بویین زهرا و تاکستان با مربیگری داوطلب متخصص حوزه معاونت بهداشتی برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، علیرغم توصیه‌های مکرر پزشکان در مصرف گوشت سفید، در حال حاضر سرانه مصرف آبزیان در استان قزوین از حد استاندارد پائین‌تر است

دیدگاه خود را بیان کنید