لزوم تغيير روش صيد در هرمزگان

چهار‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

لزوم تغيير روش صيد در هرمزگان
مدیرکل شیلات استان هرمزگان تغییر روش صید در این استان را لازمه صیادی پایدار دانست.
سید پرویز محبی در نشست با صیادان و تعاونی های صیادی شهرستان قشم و حل مسائل و مشکلات پیشرو آنها گفت: حفظ و پایداری مشاغل صید و صیادی در استان هرمزگان به عنوان یک فرصت اشتغالزایی و رونق اقتصادی و همچنین فرهنگ دریا نوردی هرمزگان مطرح است که به مشارکت همه جانبه مسئولان شیلاتی،استانی،ملی و همچنین جامعه صیادی و حمایت همه جانبه آنها نیاز دارد.
وی با اشاره به شعار سال فرهنگ واقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: تعاونی های صیادی باید در توسعه همه جانبه با محوریت مدیریت جهادی به منظور رفع چالشها و مشکلات صیادی و همچنین ارتقا بیش از پیش جایگاه صید و صیادی در استان حضوری پررنگ و تاثیر گذار داشته باشند.
محبی با تاکید بر اینکه همچنان استفاده از تورهای منوفیلامنت به صورت زیر آبی و همچنین با چشمه های نامناسب ممنوع است ، گفت: تغییر روش صید ، راهکاری مناسب و لازم برای صید و صیادی پایدار است.
مدیر کل شیلات هرمزگان در باره بازسازی ذخایر آبزیان در شهرستان قشم نیز گفت:شیلات استان در حال پیگیری
مقدمات لازم برای ایجاد زیستگاه های مصنوعی در صید گاه ها و آب های شهرستان قشم است.
سید پرویز محبی در ادامه این نشست انعقاد تفاهم نامه سازمان شیلات ایران و منطقه آزاد قشم،تکثیر ماهیان دریایی،توسعه سایت های پرورش میگو و پرورش آبزیان در قفس،بیمه شناورهای صیادی،برگزاری کمیته مدیریت صید شهرستان،ساخت موج شکن و بهسازی بنادر صیادی قشم را از اولویت های مهم شیلات هرمزگان در شهرستان قشم اعلام کرد.
مدیر کل شیلات هرمزگان از صیادان خواست در رعایت حریم مرزها دقت کنند و مسئولان شیلات شهرستان قشم نیز آموزش های لازم را تکرار کنند
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید