طرح های شیلات و آبزی پروری در شهرستان نمین حمایت می شوند

یک‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۹۴ بازدید

طرح های شیلات و آبزی پروری در شهرستان نمین حمایت می شوند
فرماندار نمین گفت: از طرح های شیلات و آبزی پروری در این شهرستان به صورت جدی حمایت می شود.
سیدمهدی جوادی در بازدید از مزارع پرورش ماهی نمین افزود: مسوولان دولتی در رونق بخشی به اقتصاد خانوارها عزم جدی دارند.

وی اجرای شیوه مکانیزه در مزارع پرورش ماهی این شهرستان را ضروری دانست و خواستار کمک و حمایت شیلات استان در این زمینه شد.


وی با بیان این که سالانه 200 تن گوشت ماهی توسط بهره برداران آبزی پرور این شهرستان استحصال می شود گفت: با مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی این میزان می تواند به دو هزار تن در سال افزایش یابد.

وی با اشاره به موقعیت گردشگری شهرستان و آزاد بودن صید ماهی با قلاب به جز سد سقزچی در تمام منابع آبی این منطقه افزود: ترویج فرهنگ صید تفریحی ماهی می تواند کمک شایانی به جذب مسافران و گردشگران به سدها و مناظر طبیعی اطراف آن داشته باشد.

به گزارش ایرنا، علی کریمی کیا مسوول نمایندگی شیلات شهرستان نمین هم از رها سازی 500 هزار قطعه انواع بچه ماهی گرمابی و سردآبی در سال گذشته در منابع آبی و مزارع پرورش ماهی این شهرستان خبر داد و گفت: این روند امسال هم ادامه می یابد.

وی هدف از رهاسازی بچه ماهی در سدها و منابع آبی منطقه را گسترش ترویج صید تفریحی ماهی با قلاب و تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز خانوارهای روستایی ذکر کرد.

وی افزود: هم اکنون 21 مزرعه (طرح تیپ و استخر دو منظوره کشاورزی) و هفت منبع آبی شهرستان به پرورش ماهی اختصاص داده شده و به صورت دو منظوره مورد استفاده آبزی پروری قرار می گیرد.

وی کمبود نقدینگی و محدودیت تسهیلات بانکی ، ناکافی بودن امکانات زیر بنایی و محدودیت منابع آبی و ناهماهنگی موجود در تخصیص و مدیریت منابع آبی را از مهم ترین چالش ها و مشکلات موجود بر سر راه توسعه شیلات در این شهرستان برشمرد و خواستار کمک مسوولان استانی و شهرستانی به رفع این مشکلات شد.

استان اردبیل 6/9 کیلوگرم میزان سرانه مصرف ماهی دارد که از لحاظ فرهنگ مصرف در بین استان های غیرساحلی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

شهرستان نمین در 25 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید