دستگیری صیادان متخلف در سفیدکوه

چهار‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۸۶ بازدید

دستگیری صیادان متخلف در سفیدکوه
مسئول منطقه حفاظت‎شده سفیدکوه خرم‎آباد، از دستگیری صیادان متخلف در این منطقه خبر داد.
علیرضا رحیمی‎گریران بیان کرد: مامورین اجرایی این منطقه که از ضابطین دادگستری هستند در حین گشت ‎و کنترل از سطح منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد(زشت قلایی) به دو نفر برخورد کردند که متاسفانه علیرغم هشدارهای زیست‎محیطی و اطلاع ‎رسانی در طیف وسیع توسط اداره کل، اقدام به صید ماهی به صورت غیرمجاز کرده بودند.
وی تصریح کرد: از این متخلفین دو موتور برق، 70 قطعه ماهی، دو کف‎گیر و یک تور بزرگ مخصوص ماهیگیری کشف و ضبط شد.
رحیمی خاطرنشان کرد: پس از ضبط وسایل متخلفین، صورت‎جلسه تنظیم و جهت سیر قانونی، پرونده به واحد حقوقی اداره کل ارسال شد.
کارشناس حقوقی اداره کل حفاظت محیط ‎زیست نیز در این زمینه بیان کرد: به محض وصول صورت‎جلسه تخلف، نسبت به تنظیم لایحه حقوقی اقدام و پرونده جهت سیر مراحل قانونی، به همراه متخلفین به دادسرای عمومی و انقلاب تحویل داده شد.
کامران سپه‎وند تصریح کرد: مبلغ ضرر و زیان وارد شده به محیط زیست در ازای هر قطعه ماهی یک میلیون ریال است که این متخلفین صید غیرمجاز در مجموع هفت میلیون ریال به حساب محیط زیست واریز کردند.
وی در ادامه بیان کرد: با عنایت به فصل زادآوری ماهیان و نیز مطلوبیت هوا در این فصل و به‎تبع آن رونق طبیعت‎گردی و گذران اوقات فراغت در ساحل رودخانه‎های استان، از هموطنان درخواست می‎شود که از هرگونه صید غیرمجاز و آلوده کردن آب رودخانه‎ها، دریاچه‎ها، تالاب‎های حفاظت‎شده، چشمه‎ها و آبشخورها و دیگر منابع آبی به موادی که باعث آلودگی آب و از بین رفتن آبزیان می‎شود جداً خودداری کنند.
این مقام مسئول گفت: بدترین نوع صید ماهی با استفاده از موتور برق است که بر اثر شوک برقی دیگر آبزیان نیز از بین می‎روند و باعث تلفات زیادی در بین آنها می‎شود.
سپه‎وند یادآوری کرد: از کلیه هموطنان درخواست می‎شود در صورت مشاهده هرنوع تخلف زیست محیطی مراتب را با کلیه همکاران در سراسر کشور و یا با شماره تلفن 3221774-0661 در میان بگذارند تا همگان در حفظ این منابع خدادادی سهیم باشیم
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید