پاتک محیط‎بانان به صیادان

پنج‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

پاتک محیط‎بانان به صیادان
کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست لرستان از دستگیری دو متخلف در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد خبر داد.
کامران سپه‎وند در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر افزود: ماموران اجرایی این منطقه که از ضابطان دادگستری هستند در حین گشت و کنترل از سطح منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد دو نفر را دیدند که متاسفانه با وجود هشدارهای زیست‌محیطی و اطلاع‎رسانی در طیف وسیع این اداره کل، اقدام به صید ماهی قطعه ماهی به‎صورت غیرمجاز کرده بودند.
وی ادامه‌داد: از این افراد دو موتور برق و 70 ماهی و دو عدد کف‎گیر و یک تور بزرگ مخصوص ماهیگیری کشف و ضبط کردند و پس از ضبط وسایل متخلفان، صورت‎مجلس تنظیم و برای سیر قانونی پرونده به واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان ارسال شد.
این کارشناس بیان کرد: به محض وصول صورت‎جلسه تخلف، نسبت به تنظیم لایحه حقوقی اقدام و تشکیل پرونده برای ادامه به همراه متخلفان به دادسرا عمومی و انقلاب تحویل داده شد .
وی اضافه کرد: متأسفانه این متخلفان بدترین نوع صید ماهی و با استفاده از موتور برق بوده که بر اثر شوک برقی دیگر آبزیان نیز از بین می‎روند.
وی تصریح‌کرد: مبلغ ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست در ازای هر قطعه ماهی متخلفان یک میلیون ریال است که متخلفان صید غیرمجاز ماهی مبلغ هفت میلیون ریال به حساب محیط‌زیست واریز کردند.
وی ادامه‌داد: با توجه به فصل زادآوری ماهیان در بهار و نیز مطلوبیت هوا در این فصل و رونق طبیعت‎گردی و گذران اوقات فراغت طبیعت گردان در کنار رودخانه‎های استان، درخواست می‎کنیم از هرگونه صید غیرمجاز و از آلوده کردن آب رودخانه‎ها، دریاچه‎ها و تالاب‎های حفاظت شده، چشمه‎ها و آبشخورها و دیگر منابع آبی به موادی که باعث آلودگی آب و از بین رفتن آبزیان می‎شود، جداً خودداری شود
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید