آماده ایجاد مراکز تخصصی آموزش شیلات در کشور هستیم

شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۸۵ بازدید

آماده ایجاد مراکز تخصصی آموزش شیلات در کشور هستیم
رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی گفت: که این نهاد برای ایجاد مراکز آموزش تخصصی شیلات با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی در برخی از استان های ساحلی به ویژه مازندران و گلستان آمادگی دارد.
پیمان فلسفی در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش ماهیان خاویاری و آزاد شهید ˈمراد کلاریˈ کلارآباد در غرب مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارکرد: امروز آموزش برای توسعه و گسترش صنعت آبزی پروری بسیارضروری است که درصورت فراهم بودن زیرساخت ها با همکاری فعالان این بخش و ادارات شیلات چنین مراکزی دراین مناطق ایجاد خواهد شد.

وی اظهارداشت: امروز به افرادی مجوز اجرای طرح های آبزی پروری به ویژه پرورش ماهیان خاویاری در قفس داده می شود که آموزش های مهارتی و تخصصی مربوط به حوزه این فعالیت را دیده باشند و بنابراین باید چنین مراکزی درمناطق ساحلی و برخوردار از رودخانه های دارای ارزش شیلاتی ایجاد شود

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی، شمار دانشجویان اشتغال به تحصل در مراکز آموزشی عالی علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی را دستکم 26هزار نفر اعلام کرد و گفت: تنها 2 درصد از این تعداد در رشته شیلات تحصیل می کنند.

فلسفی سرمایه گذاری کمتر و بازدهی بیشتر را جزو امتیازات فعالیت های شیلاتی درکشور دانست و با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی برآن که اقتصاد مقاومتی درگروی اقدامات دانش بنیان، عدالت محوری و پشتیبانی مردم تحقق می یابد، اظهار داشت: امروز علم و عمل تنها راه پویایی اقتصاد درکشور است و مردم با فراگیری آموزش های لازم قدرت و جسارت لازم را برای ورود به عرصه تولید پیدا می کنند.

وی ازمجتمع پرورش ماهیان خاویاری و آزاد در قفس های دریایی شهید مراد کلاری به عنوان فضای مناسب برای ایجاد مرکز آموزش تخصصی شیلاتی نام برد و گفت : امیدوارم با هم افزایی که با کارفرمای این مجتمع و سایر مسوولان نهادهای ذیربط ایجاد شده است،به زودی شاهد گسترش آن دراین منطقه باشیم.

بر اساس آمارهای موجود، از تعداد 10 طرح پرورش ماهیان خاویاری درمازندران حدود چهارطرح مربوط به غرب این استان است.

دریای مازندران ظرفیت لازم برای فعالیت در صنعت آبزی پروری سالانه حدود 200 هزار تن را دارا است و توسعه این صنعت زمینه را برای اشتغال دستکم 20 هزار نفر فراهم می آورد.

اکنون استان های ساحلی بوشهر و گیلان از مراکز آموزش تخصصی شیلاتی برخوردارند
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید