همکاري پژوهشگاه اقيانوس شناسي با شيلات

سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

همکاري پژوهشگاه اقيانوس شناسي با شيلات
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به همراه هیاتی ضمن بازدید از پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با اعضای هیات رئیسه پژوهشگاه دیدار و گفتگو کرد
دکتر وحید چگینی، رئیس پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی در این دیدار دو طرح کلان ملی «شناور تحقیقاتی اقیانوس پیما» و «طرح ایجاد پایگاه دائمی جنوبگان» را تشرح و گزارشی از روند ساخت شناور تحقیقاتی و لزوم ایجاد هر چه سریعتر پایگاه دائمی جنوبگان ارائه کرد.
وی ارتباط و تعامل پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با ارگان ها و سازمان های دریایی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : پژوهشگاه در زمینه تحقیقات و پژوهش دریایی در این سطوح همکاری خوبی داشته است و هم اکنون ادامه دارد.
پورکاظمی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور هم در این دیدار پیشرفت های پژوهشگاه در حوزه علوم و فناوری را مورد تحسین قرار داد و گفت: پژوهشگاه سیر بسیار مثبت تکاملی در حوزه علوم دریایی و اقیانوسی و همچنین جایگاه های ارزشمند و مثبتی در سطح جهانی کسب کرده است.
پورکاظمی به تشریح فعالیت های تحقیقاتی و قابلیت های موسسه پرداخت و گفت: موسسه با امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصصی که دارد توانسته است دستاوردهای ارزشمندی برای کشور به ارمغان آورد.
وی افزود: در ساختار موسسه سیزده پژوهشکده وجود دارد که با 900 نفر نیروی انسانی در حوزه های متفاوت ، فعالیت های تحقیقاتی گوناگونی انجام می دهد.
وی وظیفه اصلی موسسه را که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است ، پشتیبانی و حمایت از تولید، افزایش بهره وری از تولید و پاسخ گویی به تمام مسایل و مشکلات عرصه های صید، صیادی و آبزی پروری بیان کرد.
پورکاظمی با بیان اینکه موسسه در تمامی عرصه های میدانی، عرصه های مطالعاتی و مسایل آب شناسی فعالیت تحقیقاتی انجام می دهد، اظهار داشت: آزمایش های میدانی و بسیار مجهزی در روی موجوادت زنده در تمامی سطوح در شمال و جنوب کشور انجام شده است.
وی گفت:موسسه با استفاده از بویه های شناوری که دارد انواع فیتو، زئو، کلروفیل و آلودگی ها را به صورت پایش آنلاین رصد می کند.
پور کاظمی، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی در کشور و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی را سرمایه های مملکت خواند و گفت این دو دستگاه امکانات و تجهیزات گسترده ای را در اختیار دارند.
وی ضمن بیان آمادگی کامل هر گونه همکاری پژوهشگاه و موسسه، پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه ای بین دو دستگاه را مطرح کرد و خواستار انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک در حوزه های تحقیقاتی، میدانی، عملیاتی، آموزشی، پژوهشی و نشست های علمی در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی بین موسسه و پژوهشگاه شد
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید