پرورش ماهی طی سال جاری در زنجان افزایش می یابد

چهار‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۵ بازدید

پرورش ماهی طی سال جاری در زنجان افزایش می یابد
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد استخرهای پرورش ماهی در زنجان روند صعودی دارد گفت: طی سالجاری توسعه استخرهای پرورش ماهی به عنوان اولویت اساسی شیلات استان زنجان است
محمود صیاد بورانی افزود: استان زنجان دارای قابلیت منحصربفرد در زمینه آبزی پروری است.
وی با اشاره به اینکه در سه ماهه سالجاری 4 میلیون قطعه بچه ماهی در زنجان رها سازی شده است افزود: در این میان سه میلیون قطعه بچه ماهی در استان زنجان تولید شده است.
صیاد بورانی اظهار داشت: سال گذشته 9 میلیون قطعه بچه ماهی در مزارع آبزی پروری رها سازی شد که در این میان میزان تولید بچه ماهی در سال گذشته به 9 هزار و 500 تن رسید.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: میزان بچه ماهی رها سازی شده در مزارع آبزی پروری در سه ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته یکسان بوده است.
صیاد بورانی تاکید کرد: در برنامه این مرکز است که رها سازی بچه ماهی را تا پایان سال به 10 میلیون قطعه و تولید را به 11 هزار تن برسانیم.
وی در ادامه گونه شاخص ماهیان سردآبی ماهی قزل آلا و گونه شاخص ماهیان گرم آبی انواع کپور ماهیان را کپور علفخوار، کپور نقره ای، کپورسرگنده و کپور معمولی عنوان کرد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان افزود: تامین ماهی سالم و ارگانیک از سیاست های شیلات استان بوده که در این راستا تامین بچه ماهی سالم و بهداشتی به منظور جلوگیری از خوراندن آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
صیاد بورانی به برنامه های سالجاری مرکز شیلات استان زنجان اشاره کردو گفت: پرورش ماهی کپور معمولی به صورت تک گونه‌ای در استخرهای بتونی دو منظوره کشاورزی در دستور کار است.

وی تصریح کرد: در سال جدید درصدد این هستیم که پرورش ماهی کپور معمولی را برای چاه‌هایی که در طول روز حداقل دو ساعت آب دارند اجرا کنیم.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: امسال با اجرای این کار درصدد این هستیم که تولید آبزی پروری در استان را توسعه بدهیم.
صیا بورانی گفت: این طرح به صورت پایلوت در 4 مزرعه آبزی پروری استان در حال اجرا است و با اطلاع رسانی به مردم تعداد این مزارع افزایش می یابد
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید