کاهش تولید در بخش‌ شیلات در سمنان

پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۵ بازدید

کاهش تولید در بخش‌ شیلات در سمنان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کاهش تولید در بخش‌های زنبورداری و شیلات در استان به واسطه وقوع خشکسالی خبر داد
سیدمجید موسوی گفت: خشکسالی در سال زراعی 92-93 خسارت‌های شدیدی به بخش کشاورزی استان سمنان وارد کرد که امروز در حوزه‌های مختلف قابل مشاهده است.
وی اظهار کرد: در سال 91 مجموع تولیدات کشاورزی استان سمنان بیش از یک میلیون و 376 هزار تن بوده است که این رقم در سال گذشته به بیش از یک میلیون و 447 هزار تن رسیده و این آمار نشان می‌دهد که میزان تولیدات کشاورزی در استان بالای پنج درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: بیشترین رشد در حوزه تولیدات کشاورزی در استان مربوط به محصولات زراعی است که هفت درصد رشد نشان می‌دهد.
موسوی با اشاره به خسارت‌های شدید خشکسالی و بلایای جوی و طبیعی در سال زراعی 92-93 در استان سمنان افزود: به همین علت، بیش از 86 هزار رأس دام سبک در شهرستان‌های مختلف استان سمنان تلف شدند.
وی با بیان اینکه شاهد تلفات دام سنگین نیز در استان سمنان بودیم، ادامه داد: خشکسالی سبب از بین رفتن هزار و 398 رأس دام سنگین در استان شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کاهش تولید در بخش‌های زنبورداری و شیلات خبر داد و تصریح کرد: خشکسالی سبب کاهش 42 تنی تولید در بخش زنبورداری و 31 تنی تولید در بخش شیلات استان سمنان شد.
وی با بیان اینکه اهمیت باغبانی در استان سمنان به خاطر کمبود آب در استان زیاد است، اضافه کرد: تغییر الگوی کشت و رفتن به سمت توسعه باغ‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.
این مسئول خاطر نشان کرد: تغییراتی در حوزه کشاورزی استان سمنان در سال‌های اخیر به خاطر توجه به همین رویه در تولید محصولات کشاورزی رخ داده است
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید