توسعه‌ی ماهی در قفس برای استفاده حداکثری از منابع آبی

پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۹ بازدید

توسعه‌ی ماهی در قفس برای استفاده حداکثری از منابع آبی
مهندس «عبدالحی»، معاون توسعه‌ی آبزی‎پروری سازمان شیلات ایران در مراسم معرفی مدیرکل شیلات استان با اشاره به استعداد و جایگاه خوب لرستان در زمینه‌ی تولید آبزیان گفت: لرستان در میان استان‎های غیرساحلی با تولید حدود 22 هزار تن دارنده‌ی رتبه‌ی اول و در کل کشور دارای رتبه‌ی چهارم است.
وی با اشاره به سیاست‎های سازمان شیلات ایران بمنظور افزایش سرانه‌ی مصرف در کشور گفت: متوسط سرانه‌ی مصرف آبزیان در استان لرستان 4.8 کیلوگرم، در کشور 8 و در دنیا 18 کیلوگرم است که باید با برنامه‎ریزی و مطالعه این مقدار افزایش یابد.
معاون توسعه‌ی آبزی‎پروری سازمان شیلات ایران توسعه‌ی ماهی در قفس برای استفاده‌ی حداکثری از منابع آبی، تنوع در تولید آبزیان و پرورش ماهی خاویاری در استان‎های غیرساحلی را از دیگر برنامه‎های سازمان برشمرد.
به گزارش ایسنا، «مهرداد غضنفری امرایی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به ظرفیت تولید آبزیان و اشتغالزایی آن گفت: مکانیزه کردن استخرهای پرورش ماهی، توسعه‌ی مجتمع‎های پرورش ماهی، تکمیل پروژه‎های ناتمام، مطالعه‌ی مناطق ناشناخته در استان، پرورش ماهی در قفس، ایجاد بازارچه‌ی آبزیان در شهرستان‎ها، آموزش بهره‎برداران و ترویج مصرف آبزیان باید از اولویت‎های کاری اداره کل شیلات استان قرار گیرد
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید